Na raskršću sjevernog izlaza iz Mostara i magistralnog puta M-17 postavljaju se semafori
Gradonačelnik Mostara Mario Kordić nam je kazao kako se na putu realizacije dugoročnog saobraćajnog rješenja dešavalo dosta izmjena u projektnoj dokumentaciji, što je ukazalo na to da će trajno rješenje potrajati duže nego je očekivano, zbog čega se odlučilo ići na brže rješenje koje će povećati sigurnost na lokalitetu, gdje se gotovo svakodnevno bilježe saobraćajne nesreće.
Naglasio je da su na spornoj raskrsnici trenutno postavljeni prometni znaci, koji nisu dovoljni, niti su bili samo kao takvi ideja, te da je u fazi postupak nabavke semafora, čije postavljanje očekuje do kraja godine.
"Struka je procijenila, da bi semaforizirana raskrsnica na tom djelu poboljšalo značajno sigurnost prometa, a da bi se za oko šest puta brže saobraćaj odvija u onim kritičnim momentima kad je gužva. Tako je odlučeno da se ide u tom smjeru, kao privremeno rješenje", objasnio je Kordić.
Naglasio je da se u međuvremenu i dalje radi dokumentacija izvlaštenja i svega ostalog što je potrebno da bi se izdala dozvola kako bi se mogli izvoditi radovi na trajnom saobraćajnom rješenju, koje je evidentno kompleksno za implementaciju.
"Vrlo je zahtjevan lokalitet kada je u pitanju eksproprijacija, jer su vlasnici privatnih i poslovnih objekta na tom lokalitetu tražili pristup svojim parcelama s glavne ulice. Ali, kako se radi o magistralnom putu, Ceste Federacije BiH se drže zakonske regulative, da ne može baš svaka kuća s magistrale imati skretanja, pa smo tražili zajedno sa stanarima rješenje i jako puno se razgovaralo o tome", rekao je Kordić.
Uz sve to, kako je pojasnio trebalo je naći rješenje i za problem kanalizacije onih objekata koji imaju septičke jame, jer ih eksproprijacija poništava, ali je ako navodi i to riješeno, te je usvojena odluka da se lijevoobalni kolektor od benzinske pumpe koja je nedavno otvorena, nastavi još par stotina metara sjeverno, kako bi se u tom naselju i taj problem riješio.
"Dosta je zahtjevan projekt, ali se na njemu radi i nema govora o bilo kakvoj opstrukciji. Na ovo privremeno rješenje se išlo, kad se vidjeo da će trajno rješenje ipak neko vrijeme potrajati, a kako nam je sigurnost na tom lokalitetu vrlo bitna, jer smo svjedoci skoro svakodnevnih udesa, da ipak idemo sa nečim što možemo dobiti brzo. Lično, mislim da ćemo čak i uspjeti do Nove godine imati to privremeno semaforizirano raskršće, tako da imamo vremena dalje razvijati projekt", zaključio je Kordić.
Za trajno saobraćajno rješenje na sjevernom izlazu iz Mostara je planiran takozvani "cut and cover", jedan tunel iz smjera urbanog djela Mostara prema Sarajevu, odnosno magistrali M-17 i kružni tok za ostatak saobraćaja u nivou postojećeg raskršća.