Nadvožnjak u Tuzli mjesecima zatvoren: Upotrebna dozvola istekla, a nadležni tvrde da je stabilan
Nadvožnjak na sjevernoj saobraćajnici u Tuzli je izgrađen 2012. godine, a od tada do decembra prošle godine u kontinuitetu je bio funkcionalan, kada je u potpunosti zatvoren za saobraćaj.
Ova građevina od posebnog je značaja za normalan protok vozila, posebno prema Univerzitetskom kliničkom centru u Tuzli, ali se među građanima stvorila bojazan u kontekstu njihove sigurnosti, posebno prilikom prolaska ispod konstrukcije.
Međutim, nadležni navode da je nadvožnjak u potpunosti siguran, pojasnivši o čemu je zapravo riječ. Prema tvrdnjama iz Službe za komunalne poslove, izgradnju i poslove mjesnih zajednica, nadvožnjak je izgrađen u skladu sa važećom prostorno-planskom dokumentacijom, uz prethodno provedena stručna istraživanja.
"Nakon izgradnje nadvožnjaka izdata je upotrebna dozvola za probni rad sa preporukama tadašnje komisije za tehnički pregled, da se nastavi sa provođenjem odgovarajućih periodičnih pregleda stanja konstrukcije, odgovarajućim metodama ispitivanja, provođenje dodatnih analiza, izrade elaborata i slično. Tokom njegove upotrebe kontinuirano su provođeni redovni pregledi stanja konstrukcije i geodetski monitoring slijeganja terena, a svi dosadašnji nalazi pokazali su da stabilnost i sigurnost nadvožnjaka nisu dovedeni u pitanje", kažu iz resorne službe.
Od samog početka, prilikom projektovanja i izvođenja radova, kako kažu nadležni, propisani su strogi urbanističko-tehnički uslovi, kako bi se osigurala stabilnost i dugovječnost objekta. U skladu s tim, nakon izgradnje nadvožnjaka uspostavljen je redovan monitoring stanja konstrukcije i geodetsko praćenje eventualnih pomjeranja terena.
"U periodu od 2012. do danas provedeno je osam vremenskih intervala monitoringa, uključujući interna i eksterna ispitivanja, vizuelne preglede, analizu odvodnje i druga istraživanja. U tim postupcima učestvovale su licencirane firme iz Tuzle, Bosne i Hercegovine i inozemstva, koje su u skladu sa zakonom o javnim nabavkama angažovane za te specijalizovane poslove. Nijedan od izrađenih izvještaja nije ukazao na ugrožavanje stabilnosti nadvožnjaka", kažu iz službe.
U decembru 2024. godine Služba za komunalne poslove, izgradnju i poslove mjesnih zajednica, u skladu sa planom periodičnih ispitivanja, pokrenula je dodatna testiranja nosivosti nadvožnjaka i analizu podataka geodetskog monitoringa. Pojašnjavaju da je iz tog razloga uslijedilo i privremeno zatvaranje nadvožnjaka.
"Također, u okviru planskih aktivnosti, provedeno je probno ispitivanje nosivosti nadvožnjaka opterećenjem od 49 tona, a rezultati su pokazali da su registrovani ugibi značajno manji od dozvoljenih granica. To potvrđuje stabilnost konstrukcije. Iako su dobijeni rezultati ispitivanja bili izuzetno povoljni, nosivost nadvožnjaka će biti ograničena na 10 tona u skladu sa zakonskim propisima za lokalne ceste", naglašeno je.
Istovremeno, pokrenut je postupak tehničkog pregleda nadvožnjaka u cilju izdavanja nove upotrebne dozvole, budući da je prethodna dozvola istekla.
"Komisija za tehnički pregled, formirana od strane nadležne Službe za prostorno uređenje i zaštitu okoline, trenutno analizira svu tehničku dokumentaciju, uključujući najnovije rezultate ispitivanja. Naglašavamo da je zatvaranje nadvožnjaka privremena mjera koja traje do završetka postupka tehničkog pregleda i izdavanja upotrebne dozvole", navedeno je iz službe.
Po okončanju svih predviđenih procedura, nadvožnjak će biti ponovo pušten u funkciju, a iz Službe za komunalne poslove, izgradnju i poslove mjesnih zajednica nisu konkretno precizirali kada će se to desiti.