Nalaz vještaka: Sanjin Sefić mogao je izbjeći nesreću u kojoj su stradale Selma i Edita
Kamenjašević je u iznošenju zaključaka kazao da je Sefić imao tehničke mogućnosti izbjegavanja saobraćajne nesreće da je u pravo vrijeme uočio pješakinje. Kako kaže, uz intenzitet osvjetljenja na mjestu nesreće mogle su se uočiti Selma i Edita.
Prema njegovim riječima, a u skladu sa snimcima s nadzornih kamera, Golf VI kojim je upravljao Sefić prošao je kroz raskrsnicu kroz crveno svjetlo i to šest sekundi nakon paljenja ovog svjetla. S druge strane, pješakinjama Selmi i Editi bilo je upaljeno zeleno svjetlo na pješačkom prijelazu.
"Nesreća se mogla izbjeći zaustavljanjem vozila neposredno pred pješakinjama te zaustavljanjem u blizini naleta na pješakinje. U trenutku stupanja pješakinja na pješački prijelaz, automobil Golf VI bio je udaljen 176 metara od Edite i Selme. Vozač je imao na raspolaganju 171 metar da se zaustavi na punoj liniji. Njegov zaustavni put pri brzini vozila od 102,6 kilometara na sat iznosi 92,4 metra. To znači da je on mogao izbjeći nesreću da je počeo usporavati na udaljenosti od 92,4 metra. Imao je i mogućnost izmicanja vozila ulijevo u cilju prolaska ispred pješakinja. Vozač Golfa VI trebao je napraviti bočni pomak ulijevo od 0,9 metara. Da je poduzeo tu radnju na udaljenosti većoj od 29 metara prije naleta na pješakinje, mogao je izbjeći ovu saobraćajnu nesreću", kazao je Kamenjašević u Sudu.
Propusti zbog kojih je došlo do ove saobraćajne nesreće, istakao je Kamenjašević, su nepoduzimanje intenzivnog usporavanja u trenutku upaljenog crvenog svjetla na semaforu. Drugi propust je nedozvoljena brzina kretanja vozila od 102,6 kilometara na sat. Kamenjašević je kazao da je Sefić zakasnio u reakciji uočavanja Edite i Selme na obilježenom pješačkom prijelazu. Propust je, dodao je vještak, i nepoduzimanje intenzivnog usporavanja u trenutku stupanja pješakinja na cestu, odnosno na pješački prijelaz. Sefić je također, prema današnjem vještačenju, zakasnio u reakciji bježanja ulijevo u cilju prolaženja ispred pješakinja.
Naime, na osnovu parametara vještaka mašinske i medicinske struke, deformiteta na vozilu, širine i rasprostranjenosti deformiteta, rezultata programa za simulaciju, težine vozila i drugih složenih proračuna, kako je kazao Kamenjašević, brzina vozila kojom se Sefić kretao u trenutku naleta na pješakinje Editu Malkoč i Selmu Agić iznosila je 102,6 kilometara na sat.
S obzirom na to da nisu vidljivi tragovi usporavanja Golfa VI, brzina kretanja vozila neposredno prije kontakta s pješakinjama također iznosi 102,6 kilometara na sat ili 28,5 metara u sekundi.
"Primarni kontakt ostvaren je sa Selmom Agić koja je bila bliže automobilu, dok se s njene desne strane nalazila Edita Malkoč. Sila trenja koju su pješakinje proizvele udarom na vozilo iznosi 413 njutna. Nalet na pješakinje određen je na osnovu odbačaja Agić i Malkoč. Nakon kontakta s Agić došlo je do nabacivanja tijela Selme i Edite na prednje vjetrobransko staklo vozila. Došlo je do blagog usporavanja vozila prilikom udara u pješakinje, što je izazvalo tragove na kolovozu blago udesno", pojasnio je Kamenjašević.
U Kantonalnom sudu u Sarajevu danas se dugo raspravljalo o vremenu u kojem se desila saobraćajna nesreća. Naime, snimci nadzorne kamere s objekta u ulici Zmaja od Bosne pokazuju da se nesreća desila u 21:40 sati, dok je u optužnici navedeno vrijeme nesreće u 21:35 sati. Vrijeme smrti Selme Agić dežurna ekipa Hitne pomoći upisala je u 21:40 sati.
Međutim, Kamenjašević je pojasnio da se na snimku može vidjeti da tek pet minuta nakon prolaska Golfa VI kroz crveno svjetlo u 21:40 sati stižu vozila pod rotacijama, policija i Hitna pomoć.
Rasprava između advokata branjenika i vještaka saobraćajne struke vodila se i o programu koji je izračunao brzinu kretanja vozila, takozvanog Crush testa. Nastavak ispitivanja vještaka te iznošenje završnih riječi u ponovljenom postupku protiv Sefića zakazani su za 26. februar u 10 sati.
Inače, vještačenje Kamenjaševića odgođeno je na prošlom ročištu zbog nepotpune dokumentacije. Podsjećamo, na ročištu održanom 5. decembra 2019. godine na Kantonalnom sudu u Sarajevu donesena je naredba o provođenju novog saobraćajnog vještačenja u slučaju Sanjin Sefić.
Podsjećanja radi, Sanjin Sefić je 26. septembra 2018. godine u prvostepenom postupku proglašen krivim za teško krivično djelo protiv sigurnosti javnog saobraćaja i krivično djelo neukazivanja pomoći osobi povrijeđenoj u saobraćajnoj nesreći i osuđen na jedinstvenu zatvorsku kaznu u trajanju od 14 godina i šest mjeseci.
Porodice Selme Agić i Edite Malkoč očekuju da u ponovljenom postupku Sefiću bude izrečena maksimalna zatvorska kazna.