Izvršna koordinacija
833

Zaključci Izvršne koordinacije Naroda i pravde: Ustavnim promjenama ojačati građanski karakter društva

G. M.
Foto: Narod i pravda
Foto: Narod i pravda
Na sjednici Izvršne koordinacije Naroda i pravde koja je održana 24. i 25. avgusta 2021. godine u Tuzli, usvojen je niz zaključaka koji se odnose na aktuelna društveno-politička pitanja u Bosni i Hercegovini.

Izvršna koordinacija Naroda i pravde, kao najviši izvršni organ stranke do održavanja stranačkog kongresa, na sastanku koji je održan u Tuzli razmatrao je aktuelna pitanja kao što su izmjene Krivičnog zakona BiH kojima se sankcionira negiranje genocida, najavljene izmjene Ustava BiH i Izbornog zakona BiH, obustavu radova na izgradnji tunela Hranjen te potrebu imunizacije stanovništva ali bez mjera prisile.

Izvršna koordinacija NiP-a usvojila je niz zaključaka.

  1. Narod i pravda još jednom pozdravlja donošenje izmjena Krivičnog zakona BiH od strane bivšeg visokog predstavnika Valentina Inzka, te poziva nadležne institucije na njegovu dosljednu implementaciju;

  2. Kada je riječ o najavljenim izmjenama Ustava i Izbornog zakona BiH, Izvršna koordinacija Naroda i pravde ponavlja ranije donesene principe od strane Proširene koordinacije NiP BiH:

  • Uklanjanje sistemske diskriminacije prisutne u ustavnom uređenju BiH, potvrđene obvezujućim presudama Evropskog suda za ljudska prava; osiguravanje vladavine prava u kontekstu provođenja pravosnažnih sudskih presuda međunarodnih i domaćih sudova i zakonske uspostave potpune političke nezavisnosti pravosudnih institucija BiH; precizno određivanje prava koja se štite institutom vitalnog interesa naroda u zakonodavnim tijelima svih nivoa vlasti; institucionalno onemogućavanje blokade državnih institucija; jačanje građanskog karaktera društva i demokratske države po uzoru na dobre prakse uređenih demokratija; proces ustavnih promjena mora biti institucionalan, u potpuno transparentnom procesu i uz učešće nevladinog sektora, akademske zajednice, medija, struke i zainteresiranih građana; potpuno odbijanje koncepta etničke podjele zemlje na tri entiteta i odbijanje učešća u bilo kakvoj vrsti razgovora na tu temu.

  • Izražavajući trajno opredjeljenje za izgradnju građanske Bosne i Hercegovine po uzoru na napredne uređene demokratije, a nastojeći nuditi provodiva rješenja za postojeću političku krizu i blokade, kada je riječ o temi izbora članova Predsjedništva Bosne i Hercegovine, a u kontekstu ranije izrečenih stavova da je neophodno riješiti ustavnu diskriminaciju i omogućiti da građani koji nisu etnički opredijeljeni mogu biti birani, prijedlog Naroda i pravde je uvođenje četvrtog člana Predsjedništva BiH iz reda ostalih, te da se sva četiri člana Predsjedništva BiH biraju glasovima sa prostora cijele BiH kao jedinstvene izborne jedinice.

  • Naglašavamo još jednom apsolutno opredjeljenje za institucionalno jačanje izbornog procesa, posebno u kontekstu njegove transparentnosti i sprječavanja izbornih prevara (kroz adekvatan sistem elektronskog glasanja i/ili slične mehanizme), kao i jačanje organa za provođenje izbora. Diskriminatorni izborni proces narušava izbornu volju nekih dijelova bh. društva, dok manjkav izborni proces koji je podložan i opterećen različitim brojnim zloupotrebama, lažnom evidencijom (netačan Centralni birački spisak), krađom glasova i netransparentnošću, narušava izbornu volju svih državljana Bosne i Hercegovine s pravom glasa.
  1. Nova velika afera Vlade Federacije BiH “Tunel Hranjen”, Vlade na čelu sa SDA-ovim premijerom Fadilom Novalićem, koja već skoro tri godine radi u tehničkom mandatu i ne odražava izbornu volju građana, zahtijeva hitnu reakciju nadležnih pravosudnih institucija. Stoga, zadužuje se Pravni savjet Naroda i pravde da u roku 10 dana prikupi potrebnu dokumentaciju i sačini tekst krivične prijave protiv odgovornih lica u realizaciji projekta izgradnje tunela Hranjen.

  2. Pozivamo nadležne institucije na provođenje adekvatne kampanje za što obuhvatniju imunizaciju stanovništva, ali bez poruka i provođenja bilo kakvih mjera prisile nad građanima.

  3. Izvršna koordinacija pozdravlja intenzivan rad članova rukovodstva i delegacija Naroda i pravde na terenu, što je rezultiralo širenjem organizacije i osnivanjem novih povjereništava (Gračanica, Zavidovići, Srebrenica, Vareš) u periodu održavanja posljednje sjednice, te učlanjivanjem velikog broja novih članova.

  4. Narod i pravda započela je proces unutarstranačkih izbora, nadležna tijela vrše nadzor nad implementacijom izbornog procesa koji teče prema planiranoj dinamici, čime se stvaraju uvjeti za skoro održavanje stranačkog Kongresa.

  5. Izvršna koordinacija Naroda i pravde osuđuje miješanje bilo koje političke stranke u rad pravosudnih organa te poziva VSTV BiH da spriječi prodiranje politike u pravosudni nivo vlasti, ali i da osigura apolitičan, neovisan i funkcionalan pravosudni sistem koji će biti u stanju izboriti se s kriminalom i korupcijom.

  1. Izvršna koordinacija Naroda i pravde podcrtava da se pregovori o budućnosti BiH neće voditi, kako to Dodik predlaže, između tri naroda i dva entiteta, jer BiH nije zbir dva entiteta i tri naroda. O budućnosti BiH mogu razgovarati samo demokratski izabrani predstavnici u institucijama BiH, stoga predstavnike vlasti iz entiteta RS pozivamo da svojim povratkom odblokiraju rad institucija.

  2. Izvršna koordinacija Naroda i pravde poziva nadležne da raspodjelu sredstva od MMF-a ne vrši dok se rad institucija u potpunosti ne odblokira, tj. dok ne počnu nesmetano funkcionisati.

  3. Izvršna koordinacija Naroda i pravde osuđuje sramni stav susjedne Republike Srbije kojim je istakla da nema namjeru izručiti ratne zločince koji na njenom prostoru borave.

Izvršnu koordinaciju čini 18 članova – Predsjedništvo NIP-a, predsjednici kantonalnih povjereništva NIP-a, politički direktor NIP-a, predsjednik Povjereništva mladih, predsjednica Povjereništva žena, predsjednik Proširene Koordinacije NiP-a, predsjednik Povjereništva Brčko Distrikta BiH, zatim predstavnik entiteta RS, te generalni sekretar NiP-a.

Ovo tijelo zaduženo je za plansko usmjeravanje i koordinaciju formiranja i rada organa stranke, koje će djelovati do izbora organa stranke.