Nasiha Pozder: Nestaje li svjetla na kraju tunela Hranjen zbog nesavjesnog rada Vlade FBiH?
"Danas, 35 mjeseci kasnije, iz medija saznajemo da je prokopano tek blizu 36 posto tunela Hranjen, dok je utrošeno čak 97 posto od ukupne vrijednosti ugovorenih radova. Pričajući o tunelu Hranjen, moramo se vratiti gotovo tri decenije u prošlost jer ne smijemo zaboraviti da je Vladi FBiH trebalo 23 godine da osvijesti problem nepovezanosti Goražda s ostatkom Federacije. Istovremeno, tim gradom vlast nikad nije prestala emotivno manipulirati čime je svoju nebrigu pokušavala nadomjestiti komplimentima kakve su herojski grad i slične", rekla je Pozder.
Dodala je da je još 2018. godine dovela u vezu otvaranje tunela Hranjen s hidrocentralom Vranduk kojom se pred svake izbore manipulisalo, a da ništa nije završeno.
"Najveća krivica, naravno, leži na Vladi FBiH. Primjetno je da Vlada odgovornost želi prebaciti na izvođača radova Euroasfalt, ali problem je u prirodi ugovora koji je Vlada potpisala. Radi se o tome da je Vlada, čijim se čelnim ljudima trenutno pred Sudom BiH sudi i za nesavjestan rad, potpisala ugovor koji nije predviđao poteškoće u radu koje su se u međuvremenu pojavile i jednim dijelom izvukle novac. Drugi problem je što je Vlada pristala da cjelokupna sredstva za projekt prebaci firmi, umjesto da to ide po završetku određenih faza projekta nakon nadzora, kojeg prvih pet mjeseci nije ni bilo, a kad je uspostavljen nije imao nikakve ovlasti, što je treći najveći problem u ovoj priči", istakla je Pozder.
Ona smatra da dio odgovornosti snosi i Vlada Bosansko-podrinjskog kantona koja za sam projekt nije pokazivala nikakav interes do danas.
"Upozorenja je bilo, a davao ih je u više navrata kroz pitanja i inicijative zastupnik Naše stranke u Skupštini BPK Ibrahim Delić. Vlada BPK, s druge strane, pogodovala je finansijskim interesnim sferama u ovom projektu, a na štetu građana, tako što je dopustila da se otpadni materijal koji nastaje prilikom gradnje tunela deponuje na području kantona bez naknade."
Pozder kaže da Vlada u vezi s ovim projektom nije nikako informisala Parlament FBiH. S ciljem transparentnijeg pristupa u daljnoj izgranji ona je u parlamentarnu proceduru uputila sljedeća pitanja:
-
U kojoj je fazi realizacija ugovora o izgradnji tunela Hranjen, prema ugovoru zaključenom sa preduzećem Euroasfalt?
-
Da li je izrađena nova dinamika radova na tunelu Hranjen i koji je datum završetka realizacije ovog projekta?
-
Koliko sredstava je do danas utrošeno i koji je obim izvršenih radova?
- Kada se planira pokretanje javne nabavke za LOT 2?