(Ne)legalna izgradnja i moguće rušenje Hrvatskog narodnog kazališta u Mostaru izazvalo burne rasprave
"Izgradnja Hrvatskog narodnog kazališta je pitanje koje opterećuje Grad Mostar i mene kao predsjednika Gradskog vijeća koji sam dužan braniti imovinu kao i svi vijećnici Grada Mostara. Po mome mišljenju i saznanjima koje imam radi se o nelegalnoj gradnji i anarhiji u centralnoj zoni grada koja traje još od 1996. godine, pa ćete vidjeti niz nezakonitih radnji koje su se dogodile od samog izdavanja tih odobrenja za građenje do usvajanja ili neusvajanja regulacionih planova, neprihvaćanja tih planova od Grada Mostara kad je ujedinjen do zabrane gradnje", kazao je nedavno Marić te predstavio opsežnu dokumentaciju vijećnicima.
Ističe kako nije tu samo Hrvatsko narodno kazalište i da se radi o više objekata u centralnoj zoni grada, ali da je tema najviše Hrvatsko narodno kazalište zato što su raspisali Javni poziv za izvođača radova, jer im je obezbjeđen dio sredstava preko Vlade FBiH i Republike Hrvatske.
"Ja sam kao predsjednik Gradskog vijeća na osnovu statuta zatražio da mi dostave svu dokumentaciju, kako direktor HNK tako i Odjel za urbanizam Grada Mostara, ali se oni nisu udostojili da dostave ništa od dokumentacije, a krenuli su u ove aktivnosti, po meni nelegalni nastavak gradnje Hrvatskog narodnog kazališta, a onda možemo očekivati i ostalih objekata na koje neko misli da ima pravo da radi", rekao je Marić.
Ističe kako smatra da je to velika opasnost za sigurnosnu situaciju u Mostaru, ako se počne raditi i ako se, kako je naglasio "ta anarhija nastavi i dalje", te da je taj predmet već pokrenuo u Tužilaštvu.
Kaže kako vjeruje da će nadležne službe zaustaviti gradnju Hrvatskog narodnog kazališta i srušiti ono što je već napravljeno.
Kazao je i to da je bilo više nelegalnih objekata kojim se inspekcija bavila 2002. i 2003. godine kad je donesena zabrana izgradnje, među kojima je naveo i mostarsku katedralu, UniCredit banku i Hotel Mostar.
Pored svega navedenog ističe kako je dobio dopis Medžlisa islamske zajednice o diskriminaciji na tom istom prostoru gdje je 2002. godine podnijela zahtjev za izgradnju Islamskog centra.
Drugi dopis je kako kaže dobio od jevrejske porodice Atjas koja trenutno živi u Mostaru da im je zemlja izuzeta bez ikakve naknade na tom prostoru. Također navodi kako su imali problem i porodice Živković koja je tužbom dobila Grad Mostar i da im je milion i 200 hiljada KM Grad isplatio, a da ta zemlja ponovno nije na Gradu. "Ima tu dosta pitanja i za Tužilaštvo, a i mi kao vijećnici da se upoznamo po tim pitanjima",rekao je Marić.
Gradonačelnik Mostara Mario Kordić kaže kako je mnogo toga rečeno "proizvoljno i netačno".
"Centralna zona postoji, Regulacijski plan iz 1996. godine je važeći sve dok se ne donese novi regulacijski pan. Što se tiče mene i dokumentacije koju sam ja imao na uvid kad je u pitanju Hrvatsko narodno kazalište, apsolutno ništa sporno nema u nastavku izgradnje. Ono što mene malo čudi i razmišljam da je Salem Marić u Gradskoj upravi 20 godina, da je se bilo ažurno u svim drugim predmetima u Gradu, vrlo vjerojatno da ja kao današnji gradonačelnik ne bih imao ovakvih problema s objektima koji su ilegalno izgrađeni ili izgrađeni na kojekakve čudne načine, pa sada ulazimo u sporove i sve ostalo", rekao je Kordić.
Ističe kako ga više muči činjenica da se priča o Hrvatskom narodnom kazalištu koje radi koprodukcijske predstave s Narodnim pozorištem Mostari drugim pozorišnim kućama iz kojeg svi skupa šalju finu poruku suživota i ne vidi razlog da svi ne podrže izgradnju tog objekta.
"Bojim se da ovo poprima nekakvu političku konotaciju i ovo što je rekao gospodin Marić. Islamska zajednica koja je tu jednim dopisom, koji sam i ja dobio, vrlo ružno se ponijela prema Gradu, da su oni diskriminirani po vjerskoj osnovi. S obzirom na to da ste i vi svi svjedoci da je napravljeno masu džamija i crkava ne vidim da je bilo ko diskriminiran i ne vidim kakve veze ova plemenita ustanova HNK Mostar koja spaja kulturne djelatnike i u Mostaru pravi jednu finu priču bude uopće predmet spora", rekao je Kordić.