Upozorili su da je u tom slučaju u potpunosti zaobiđena procedura za promjenu nastavnog plana i programa u srednjim školama.
"Nije provedena adekvatna javna rasprava, niti je naučno-stručna zajednica upoznata s ovom inicijativom. Pitanje o vjeronauci i statusu društveno-humanističkih nauka treba vratiti struci na razmatranje, te sve aktivnosti u vezi s uvođenjem vjeronauke u srednje škole treba obustaviti kako bi se napravila opsežna analiza nastavnih planova i programa u srednjim školama", stav je Nastavno-naučnog vijeća Filozofskog fakulteta Univerziteta u Banjoj Luci povodom inicijative za uvođenje vjeronauke u srednje škole u RS-u.
Po dosadašnjim informacijama nadležnih, vjeronauka bi bila izborni predmet, ali je i naglašeno da drugi alternativni predmeti nisu predviđeni, što implicira da se zapravo radi o obaveznom predmetu.
Nastavno-naučno vijeća Filozofskog fakulteta Univerziteta u Banjoj Luci podsjeća da je učenicima kroz osnovno školsko obrazovanje, od drugog do devetog razreda, pružen uvid u glavne sadržaje iz vjeronauke.
"Pri tome treba naglasiti da u dosadašnjoj primjeni vjeronauke u osnovnim školama djeci čiji roditelji odluče da ona ne pohađaju časove vjeronauke nije ponuđena nikakva alternativa. Od djece se očekuje da, ako ne prisustvuju pravoslavnoj vjeronauci čekaju kraj školskog sata van učionice bez dodatnih isplaniranih aktivnosti", upozorili su.
Ministarstvo prosvjete nije dalo, kako su dodali, jasne analize efikasnosti dosadašnjeg rada, niti su jasno definisani ishodi učenja vjeronauke kao predmeta.
Istovremeno, kroz reformske procese u obrazovanju u posljednjih petnaest godina, za teme i predmete iz najznačajnijih humanističkih i društvenih oblasti – kao što su filozofija, sociologija i psihologija – ostaje sve manje mjesta.
Podsjećaju da je međunarodnim dokumentima i domaćim zakonima garantovano da svako ima pravo na slobodu vjeroispovijesti, odnosno da može da izabere da li će uopšte biti vjernik ili ne.
"U potpunosti se zalažemo za poštovanje i primjenu tih osnovnih prava. Smatramo da samo obrazovanje temeljeno na univerzalnim humanističkim principima i vrijednostima može biti osnova za stvaranje ličnosti koje će umjeti da se na pravi način nose s izazovima savremenog svijeta", stav je Nastavno-naučnog vijeće Filozofskog fakulteta Univerziteta u Banjoj Luci.