Svake godine isto
68

Neravna sarajevska Ferhadija: Polomljene ploče na šetnici, krivac "onaj ko ih postavlja"

D. Be.
Foto: N. G./Klix.ba
(Foto: N. G./Klix.ba)
Stanovnici glavnog grada BiH godinama svjedoče čestim popravkama i zamjenama oštećenih ploča na glavnoj gradskoj šetnici u ulici Ferhadija. Uprkos radovima, koji se obično pokreću u proljetnom periodu, ploče se svake zime lome, što iziskuje nove zahvate.

Udubljenja na šetnici i polomljene ploče od građana Sarajeva i turista često traže dodatni oprez, a u kišnim danima nerijetko se prave i lokve. Zbog toga smo u sarajevskim općinama Stari Grad i Centar provjerili koliko je novca uloženo u rekonstrukciju ove ulice, zbog čega dolazi do čestih oštećenja i da li je u planu nova rekonstrukcija najprometnije šetnice u Sarajevu.

Potpunu rekonstrukciju ulice Ferhadija, od Gradske tržnice do Katedrale, Općina Stari Grad je radila 2012. i 2013. godine.

Projekt je koštao 892.000 KM i tada su zamijenjene sve podzemne instalacije, postavljena armiranobetonska podloga debljine deset centimetara i ugrađene granitne ploče debljine osam centimetara. Za radove je Općina Stari Grad izdvojila 636.100 KM, a Kanton Sarajevo 255.900 KM.

"Zašto pucaju? Pitajte one koji su ih postavljali"

"Na ovom dijelu ulice nikada nije bilo potrebe za zamjenom ploča", rečeno je za Klix.ba u Općini Stari Grad.

Drugi dio ulice Ferhadija, od Apoteke Stari Grad do Sarača, rekonstruisan je u postratnom periodu, davne 1997. godine. Na godišnjem nivou najstarija sarajevska općina izdvaja blizu 5.000 KM za tekuće održavanje i zamjenu ploča.

“Želim da konačno razjasnimo problem ulice Ferhadija. Na poziciji načelnika sam od 2008. godine i mogu odgovarati samo za radove koji su izvedeni u mom mandatu. Ne mogu odgovarati za radove koji su izvođeni 1997. godine, niti za njihov kvalitet. Očigledno je da te ploče stalno pucaju i da ih moramo mijenjati poslije svake zime. Zašto je to tako, pitajte one koji su ih postavljali", rekao je Hadžibajrić.

On dodaje da su oštećenja umanjena zbog postavljanja potopnih stubića koji kontrolišu prolazak vozila, ali da problem i dalje nije riješen.

Ministarstvo KS dozvoljava kretanje vozila

"Postavili smo i dodatne saobraćajne znakove kako bismo zaštitili pješačku zonu te ograničili tonažu. Ali, sve je uzalud kada Ministarstvo saobraćaja KS izdaje rješenja kojim dozvoljava vozilima ulazak u Ferhadiju i time dovodi u pitanje sva naša nastojanja da ulicu zaštitimo", pojašnjava Hadžibajrić.

Načelnik Općine Stari Grad je kazao da nije u planu rekonstrukcija dijela Ferhadije koja je posljednji put rađena prije 19 godina, od Katedrale do Slatkog ćošeta, s obzirom na to da su sredstva za rekonstrukciju putne infrastrukture ove godine usmjerena na druge ulice.

“Vrijeme je da stvari počnemo gledati na drugačiji način. Ferhadija je najprometnija gradska šetnica i ona je "ogledalo grada" pa i cijele BiH. U ovom momentu ključno je zaustaviti saobraćaj velikih motornih vozila kroz Ferhadiju za što je direktno nadležno Ministarstvo saobraćaja Kantona Sarajevo. Pripadnici PU Stari Grad nisu u mogućnosti spriječiti prolazak vozila kroz pješačku zonu, jer posjeduju rješenja izdata od Ministarstva saobraćaja. Ferhadija nije problem samo Općine Stari Grad, nego i svih drugih nivoa vlasti i vrijeme je da se aktivno uključe kako bi se iznašlo konačno rješenje”, poručio je Hadžibajrić.

Iz sarajevske Općine Centar za Klix.ba su kazali kako je ta općina finansirala rekonstrukciju Ulice Ferhadija na dionici od Vječne vatre do Gradske tržnice i da je ukupna vrijednost radova iznosila blizu 800.000 KM.

"Na navedenom dijelu Ulice Ferhadija nije oštećena nijedna ploča", rečeno je za Klix.ba. Iz Centra su dodali da je ulica Ferhadija rađena kompletna s donjim strojem, odvodnjom, vodovodnom mrežom i kamenim granitom.