Ministar saobraćaja KS Jusuf Bubica upoznao je zastupnike o novom zakonu koji bi trebao po prvi put regulirati oblast gradskog prijevoza u cilju poboljšanja usluge za građane.
Zastupnici su tokom rasprave isticali da bi ovim zakonom mogao u pitanje doći opstanak Kantonalnog javnog komunalnog preduzeća "Gradski saobraćaj - GRAS", dok su drugi pozivali da se zakon usvoji posebno zbog činjenice da neki dijelovi Kantona već danima nemaju prijevoz.
Nekoliko zastupnika zatražilo je i da se zakon povuče s dnevnog reda, a zastupnik Naše stranke Predrag Kojović kazao je da ukoliko se zakon ne usvoji, neće se narednih šest mjeseci moći naći pred zastupnicima.
Rečeno je i da bi trebalo napraviti korake ka "ozdravljenu" preduzeća GRAS pa tek onda donijeti zakon, a sve u cilju da bi ovo kantonalno preduzeće moglo učestvovati na tenderima za autobuske i minibuske linije, jer je zakonom predviđeno da se za godinu dana raspišu tenderi za ove linije u KS-u.
Samostalni zastupnici Enes Zeković i Hanka Vajzović tražili su tematsku sjednicu o GRAS-u, no nekoliko drugih zastupnika podsjetilo je da prethodna tematska sjednica nije riješila probleme u GRAS-u.
Zastupnik Bosanskohercegovačke patriotske stranke (BPS) Zaim Backović je kazao da će podržati ovaj zakon jer je on potreban kako bi se oblast javnog gradskog prijevoza konačno regulirala.
Šef Kluba zastupnika SDP-a Nedžad Fazlija prilikom rasprave je najavio da SDP neće podržati ovaj zakon jer ne žele glasati za zakon zahvaljujući kojem bi na ovaj način bez posla ostalo oko 800 ljudi.
Predsjednik Kluba zastupnika SDA Elmedin Konaković upozorio je da ništa nije urađeno kada je u pitanju sprječavanje kriminala u ovom preduzeću.
"Ni Sindikat nije mrdnuo prstom kada su mnogobrojni direktori dovodili ljude i zapošljavali ih mimo konkursa. Tada niko nije reagirao i svi su puštali da stvari prolaze i sada kada imamo gubitke od 150 miliona KM imamo problem. Predsjednik Sindikata komunalne privrede GRAS-a Adnan Himzanija, dva puta je organizirao nelegalni štrajk i zaključao je vrata preduzeća. Taj princip sile i dobacivanja ne podržavam. Mene ne zanima hoće li Centrotrans ili GRAS prevoziti putnike, ali želim da građani imaju uredan prevoz, a ne da se dešava kao što je to jučer bilo da djeca koja žive u Hadžićima nisu mogla otići u školu jer GRAS nije mogao voziti", podvukao je Konaković.
Samostalni zastupnik Besim Mehmedić pitao je zašto v.d. direktor GRAS-a Omer Hadžiomerović nije došao na sjednicu nego je poslao predstavnike Sindikata da predstavlja preduzeće.
"U GRAS-u imamo situaciju da deset godina tri čovjeka iz Sindikata vedre i oblače kada je prijevoz u pitanju. Odlučuju kada će biti štrajk i zato ću ja glasati za ovaj zakon jer se ne bojim i ne želim biti talac zajedno sa 400.000 stanovnika te njihove politike", poručio je Mehmedić.
S druge strane samostalni zastupnik Mirsad Pindžo smatra da se u GRAS-u na ovaj način produžava agonija, jer Vlada KS nije sposobna da se uhvati u koštac s problemom ovog preduzeća pa zakonom to pokušava riješiti.
"Kada je GRAS u pitanju bez sistemskog rješenja ne može ništa biti urađeno, taman da za direktora dođe neko poput Alberta Einsteina. Predlažem da da se prvo pripremiti sanacioni plan za ovo preduzeće", istaknuo je u svom izlaganju Pindžo.
Iz SBB-a su najavili da zakon neće podržati jer GRAS nije konkurentan, a ponovili su i da bi trebalo istražiti sve kriminalne radnje prethodnih vlada.
Nakon brojnih rasprava i replika zastupnika tokom višesatne rasprave premijer Kantona Sarajevo Suad Zeljković (SDA) je za govornicom kazao da ako zastupnicima ne odgovara rad Vlade i ako imaju neko bolje rješenje, onda trebaju provesti proceduru i smijeniti Vladu.
"Šta Vlada može poduzeti ako instrumenti države ne rade. Pisao sam SIPA-i, Tužilaštvu ali niko nije reagirao i mi ništa ne možemo uraditi kada je njihov posao u pitanju. U posljednje vrijeme meni i mojoj porodici upućuju se ozbiljne prijetnje zbog posla koji radim s ovom vladom te ću tražiti zaštitu", kazao je zastupnicima Zeljković.
Potom su zastupnici pozvali na usvajanje zaključka da se premijeru i njegovoj porodici u skladu sa zakonom osigura zaštita, a svi su taj zaključak podržali.
Ministar Bubica je kazao da su svi zastupnici samo konstatirali problem, a niko nije ponudio rješenje.
- Građani trebaju prijevoz, sada ga nemaju, odnosno imaju ga samo 40 posto, sutra će to biti 35 posto, prekosutra 30 posto itd. Tokom rasprave ste kazali da ćete glasati za zakon koji ide u korist građana - ovo je takav zakon. U formi nacrta predložio ga je ministar SDP-a Haris Lulić, SDP je tada glasao za njega zato očekujem da ćete i sada za njega glasati - kazao je za govornicom ministar.
Na pitanje zastupnika SDP-a Faruka Efendića zašto Centrotrans još vozi na komercijalnim linijama nakon što je okončan štrajk GRAS-a, ministar je kazao da Centrotrans vozi na četiri od 115 linija koliko ih je u KS-u.
"Žao mi je što nismo dali da Centrotrans vozi na 60 linija koje GRAS ne može održavati", rekao je on.
S obzirom da je Vlada KS i skupštinska većina okupljena oko SDA, ministar je izrazio nadu da će zakon podržati i SDA, ali je Konaković kazao da neće podržati zakon.
Zastupnicima se obratio i predsjednik Sindikata komunalne privrede GRAS-a Adnan Himzanija i kazao da se osjeća kao građanin drugog reda nakon zastupničkih diskusija.
"Nama je važna plata za radnike bez obzira na vlast. Danas je 128. godišnjica postojanja GRAS-a i trebali bismo dostojanstveno proći gradom, a mi smo u najtežoj situaciji do sada", kazao je Himzanija.
Kako je Agencija FENA danas objavila, stanovnici sarajevskih naselja Jarčedoli, Mahmutovac i Hrid nemaju javni prijevoz, jer je minibuske linije prema tim naseljima GRAS ukinuo bez objašnjenja o razlozima. Ni minibus na relaciji Otoka - Park šuma Mojmilo već nekoliko dana ne saobraća.