Ima li ikakvog pomaka?
98

Noćni prijevoz u Sarajevu i dalje je misaona imenica, glavni grad kaska za Evropom

S. Š.
Prva inicijativa o uvođenju noćnog prevoza u Sarajevu podnijeta je 2011. godine (Foto: Shutterstock)
Prva inicijativa o uvođenju noćnog prevoza u Sarajevu podnijeta je 2011. godine (Foto: Shutterstock)
Ideja o uspostavljanju cjelonoćnog prijevoza u Sarajevu živi već izvjesno vrijeme, ali je njena realizacija dugotrajan proces. Da je postojanje javnog prijevoza i tokom noći potrebno je činjenica, ali ćemo na to još malo pričekati.

Sarajevo je jedan od rijetkih glavnih evropskih gradova koji nema cjelonoćni javni prijevoz. Ako se, kojim slučajem, u gradu nađete nakon ponoći, kući se možete vratiti ili pješke ili taksijem jer gradskog prijevoza do ranih jutarnjih sati - nema.

Na području grada Sarajeva za javni prijevoz odgovorno je javno preduzeće GRAS koje pruža usluge tramvajskog, trolejbuskog i autobuskog saobraćaja. Ako uzmemo u obzir da se radi o javnom preduzeću, podrazumijeva se da bi kompanija trebala raditi isključivo u korist svih građana, pa tako i populacije koja u gradu ostaje do kasnih noćnih sati.

A priča o uspostavljanju noćnog prijevoza datira još od prije 10 godina kada je podnijeta i prva inicijativa. Od tada se nije puno uradilo po ovom pitanju, neke inicijative su potpuno propale i sve nekako ostane na priči.

Ipak, čini se da je napravljen određeni pomak - bar u tom birokratskom segmentu.

Zakon o uvođenju noćnog prijevoza čeka usvajanje

Prvi put u Kantonu Sarajevo kreiran je Zakon o javnom prijevozu kojeg je Skupština Kantona Sarajevo usvojila krajem 2021. godine, a koji je početkom januara prošle godine stupio na snagu.

Uvođenje noćnog prijevoza predviđeno je ovim Zakonom i to u periodu od ponoći do pet sati ujutru. Tek nakon njegovog, usvajanja omogućeno je razmatranje ove tematike.

"U Zakonu smo predvidjeli odvijanje noćnog prijevoza, međutim prije uvođenja noćnog prijevoza, morali smo voditi računa o odvijanju i kvalitetnom funkcionisanju dnevnog prijevoza te stvoriti pretpostavke da građani nakon mnogo godina imaju redovan javni prijevoz. U ovom mandatu uspjeli smo vratiti 40 linija koje u proteklim godinama nisu bile redovne ili nisu funkcionisale", kazao nam je ministar saobraćaja KS Adnan Šteta.

Korak ka uvođenju noćnog prijevoza je svakako i nabavka novih vozila - trolejbusa i tramvaja.

"Stanje u javnom prijevozu je godinama zanemarivano, potrebno je stvoriti sigurne temelje za njegovu funkcionalnost, krenuli smo tim putem i vjerujemo da ćemo nakon što obnovimo vozni park i u potpunosti unaprijedimo javni prijevoz, građanima i svim posjetiocima našeg kantona, omogućiti i noćni prijevoz. Konstantnim radom, pokazali smo da je moguće stanje promijeniti na bolje, građani trebaju da znaju da ćemo u tom pravcu i nastaviti", mišljenja je Šteta.

Ipak, na noćni prijevoz pričekat ćemo još malo

Kako nam je rečeno iz kabineta kantonalnog ministarstva saobraćaj, u periodima praznika i događaja koji zahtijevaju odvijanje noćnog prijevoza, ministarstvo će pronaći načine, kao i do sada, da osigura noćni prijevoz.

Stoga, možemo doći do zaključka da ćemo na noćni prijevoz sačekati bar do konačne rekonstrukcije tramvajske pruge, s obzirom da se trenutno radi na obnovi šina od Čengić Vile do Baščaršije.

Do tada, kao alternativu za javni prijevoz i tokom noći morat ćemo koristiti automobil, taksi ili - noge, ukoliko se za noćni provod nismo odlučili na nekoj daljoj gradskoj lokaciji. Ili ćemo čekati ljetne festivale i praznike kada je slučaj da se privremeno uspostavi prijevoz i nakon ponoći.

Jer, ako je moguće organizirati noćni prijevoz za vrijeme vjerskih ili novogodišnjih praznika, onda je sigurno izvodljivo uvesti i vikend opciju - za početak.

Ne zaboravimo i da javni noćni prijevoz može pomoći u smanjenju broja pijanih vozača na cestama i smanjenju rizika od saobraćajnih nezgoda.