BiH
909

Novalić: Mnogo smo uložili u puteve, ali to se ne vidi na pravi način

Piše: R. D.
Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba
Na Konferenciji "Savremeni transportni i komunikacijski sistemi", organiziranoj u sklopu Međunarodnog sajma privrede u Mostaru uvodno obraćanje imao je premijer Federacije Bosne i Hercegovine Fadil Novalić.

"Komunikacije su ključne, bez povezanosti nema investicija, a bez investicija nema novih radnih mjesta. Nažalost naša zemlja je godinama bila među najnerazvijenijim evropskim zemljama, hronično nam nedostaje novih puteva, iako su se mnoge vlade hvalile brojem kilometara. To uveliko zaostaje za našim potrebama, a tako i za razvijenim svijetom", kazao je na početku Novalić.

On je kazao da ova Vlada FBiH to nastoji promijeniti, da je mnogo uložila u komunikacije, iako se to ne vidi na pravi način.

Važno je naći nove izvore finansiranja

"Parlament odlučuje o drugoj akcizi, ključnoj za ovaj skup, ali i budućnosti gradnje cesta na ovim područjima", dodao je Novalić te kazao kako osim Koridora 5C javnost u posljednje vrijeme veoma interesira i gradnja puta Sarajevo – Beograd.

"Nama je izvjestan Koridor 5C na kojem nam je još ostalo izgraditi 165 kilometara. Za bolje puteve ključno je naći nove izvore finansiranja da bismo kroz gradnju puteva pokrenuli ekonomski rast. Kod cestogradnje 92 procenta je domaći input, kroz radnu snagu, materijal i drugo", kazao je premijer Novalić.

Gradnju brzih cesta bi finansirali iz profita velikih državnih kompanija, dodao je Novalić.

"Do sada smo imali samo jedan, bankovni način finansiranja autocesta, a sada bismo dodali još dva. Naredne godine bi moglo doći do eksplozije u gradnji cesta, ako sada dobro upakujemo različite mehanizme njihovog finansiranja", dodao je.

Željeznice nigdje nisu rentabilne, ali su nezaobilazne

Veća pažnja posvećuje se i željeznicama, kao i avionskom saobraćaju.

"Velika pažnja je posvećena željeznicama, lako ih možemo imati na nuli, a ne postoje željeznice u svijetu koje su rentabilne, ali one uvijek pozitivno utječu na privredu. Proizvodnja uglja, željeza, koksa i šećera ni teoretski ne bi mogla biti zadovoljena drumskim saobraćajem", ocijenio je Novalić.

Novalić je komentarisao i stanje u telekomunikacijama, ali se posebno osvrnuo na poziciju avionskog prijevoza.

"Avionski saobraćaj nam raste, možda ne našom zaslugom, vjerovatno zbog turizma. Ukidajući kompaniju BH Airlines, sad taj novac ide u osposobljavanje aerodroma. Nama nije ni potrebna državna aviokompanija, nama je potreban razvoj aerodroma", zaključio je Fadil Novalić.