Novalić o gradnji brzih cesta: Ubrizgavamo 400 miliona KM novca koji nije iz akciza
"Nije nam uspjelo sa akcizama da bismo jako potakli gradnju autocesta i praktično podigli nivo privrednih aktivnosti u BiH, ali zato u rezervnoj varijanti idemo na brze ceste među kojima je i Goražde. Tu ubrizgavamo oko 400 miliona maraka novca koji nije iz akciza", izjavio je Novalić, dodajući da je izdvajanje 70 miliona maraka za tunel Hranjen dogovoreno na sastanku sa ministrom prometa i komunikacija Denisom Lasićem.
On je mišljenja da bi ovakva odluka trebala naići na podršku koalicionih partnera te u konačnici biti prihvaćena i u Parlamentu.
"Ne vjerujem da neko može biti protiv toga, jer bitno je povezivati i periferiju, a ne samo provući koridor kroz centar. Sa ministrom prometa i komunikacija Denisom Lasićem imali smo sastanak posvećen alternativnoj gradnji u cestogradnji u uslovima kada nema akciza i tema su bile brze ceste, a jedna od pet je bila Goražde i dogovorili smo tačno šta i kako, to je tunel Hranjen. To je Tuzla, Goražde, Lašva i dvije zaobilaznice Mostar i Sarajevo. Izvore finansiranja smo našli i sad predstoji da to preko rebalansa federalnog budžeta inkorporiramo na ulaznu stranu, na izlaznu smo već odredili. Morat ćemo računati na saradnju koalicionih partnera, a što se tiče SDA mi smo sasvim odlučni da to ide u ovih pet destinacija. Najveći dio, jednako kao Tuzli ide prema Goraždu, zato što je i projekat ozbiljan jer sam tunel košta oko 100 miliona maraka, tako da smo sve pripremili. Sljedeće sedmice smo to dali na Vladu, a za mjesec, mjesec i po bismo to dali na Parlament i očekujemo da će se složiti i koalicioni partneri i da se konačno ove godine počne realizirati. Kompletna suma bi se mogla realizirati ove godine, a drugo je pitanje tehničko da li se ona može konzumirati ove godine. Ipak, vrijeme je pred nama", kazao je Novalić.
On je jučer zajedno sa članom Predsjedništva BiH Bakirom Izetbegovićem i predsjedavajućim Vijeća ministara Denisom Zvizdićem boravio u Goraždu gdje je, između ostalog, razgovorano i o "hroničnim" problemima ovog područja među kojima su putna komunikacija i grant sredstva.
"Goražde će biti spojeno sa Sarajevom tako da ćemo 50 minuta putovati komfornom cestom sa dobrim karakteristikama i dobrom cestom kroz tunel. Mi smo ta sredstva osigurali, ali treba proći rebalans budžeta. Uvjeren sam da će to biti u ovoj godini, i odluke i sredstva i plan i sve što treba. Što se tiče Beograda, on može ići trasom prema Sandžaku ili na Tuzlu. Vjerovatno će ipak ići na Tuzlu da se spoje veliki bazeni, pola miliona u Tuzli, 450 hiljada u Sarajevu, 400 hiljada Bošnjaka u Zenici da se to spoji, ali ova cesta za Goražde će sigurno ići. Znam ja da biste vi voljeli danas čuti odgovor da će autoput proći ovuda, ali ne bih da govorim nešto što će me sutra eventualno demantovati", izjavio je Izetbegović tokom posjete Goraždu.
Zvizdić je izjavio da se aktivno razmišlja o modelima pomoći Goraždu u smislu realizacije projekata koji bi značili dugoročnu održivost ovog prostora.
"Projekte treba tražiti u oblasti energetike gdje Goražde ima vrlo kvalitetne potencijale i svakako bolje cestovne povezanosti prostora BPK Goražde sa FBiH i ostalim dijelovima BiH", kazao je Zvizdić.