Novi most u Banjoj Luci otvoren uz veliko kašnjenje, gradska uprava nije naplatila penale
Paljenjem ambijentalne rasvjete most su u funkciju pustili gradonačelnik Igor Radojičić i predsjedavajući Predsjedništva BiH Milorad Dodik. Most je dug 80, a širok 14 metara i povezuje istočni i zapadni tranzit.
Prema raspoloživoj dokumentaciji, izgradnju mosta Grad Banja Luka je dodijelio firmi Prijedorputevi a.d. iz Prijedora, sa firmama DOS Elektro iz Banja Luka i Termo Klima iz Laktaša. Ukupna vrijednost izgradnje ovoga mosta u sistemu javnih nabavki je skoro dva miliona KM, odnosno 1.878.852 KM (bez PDV-a).
Ovaj projekt je, pak, pratilo i veliko kašnjenje u realizaciji ugovornih obaveza, usljed čega je Grad Banja Luka pretrpio štetu, ali gradska uprava, i pored nezadovoljstva , nije iskoristila svoje pravo na penale zbog kašnjenja.
U svojoj izjavi datoj medijima, Radojičić je ranije iskazivao svoje nezadovoljstvo stalnim kašnjenjima u izvođenju radova, čvrsto stojeći na poziciji da će tražiti odgovornost izvođača radova ukoliko se ne ispoštuju već jednom produženi rokovi:
"Očekujemo da Zeleni most bude otvoren prije Spasovdana, tačnije prije 6. juna, sa ili bez penala, koji su predviđeni ugovorom, a ako most ne bude gotov do tada, izvođač radova snosit će štetu“, rekao je Radojičić.
U ugovoru koji je Gradska uprava sklopila sa Prijedorputevima, jasno je navedeno da se "izvođač obavezuje da će radove, koji su predmet ovog ugovora, početi odmah nakon uvođenja u posao od nadzornog organa i završiti u roku pet mjeseci od dana uvođenja u posao.“
U istom tom ugovoru je navedeno da "za nepoštovanje dinamičkog plana i neopravdano kašnjenje u izvođenju radova, naručilac ima pravo naplatiti od izvođača penale, u iznosu od 0,5 posto od ugovorene cijene za svaki dan prekoračenja roka, a najviše pet posto od ugovorene cijene.“
Izvođač radova, Prijedorputevi, u realizaciju posla je ušao 14. juna 2018. godine, i očigledno je da se period od pet mjeseci produžio na skoro tri puta toliko.