"Stolovi u bašti se postavljaju tako da postoji distanca od dva metra između osoba koje sjede za različitim stolovima. Za jednim stolom mogu sjediti maksimalno tri osobe osim ako nije riječ o članovima jednog domaćinstva. Potrebno je osigurati dezinfekciju ruku na ulazu u baštu, održavanje fizičke distance osoblja od dva metra te da i maske i rukavice koriste osoblje i korisnici", naveli su iz instituta.
Preporuke su i da piće i hranu treba platiti na mjestu koje je odvojeno od mjesta za izdavanje/preuzimanja narudžbe.
"Jedna osoba preuzima narudžbu i naplaćuje, a druga izdaje naručeno. Ukoliko to nije moguće organizovati, zaposleni moraju obavezno između naplate i izdavanja narudžbe dezinfikovati ruke i pult na kome se vrši istovremeno naplata i izdavanje narudžbe. Takođe, poželjno je korištenje jednokratnih čaša i drugog posuđa", navedeno je u preporukama za rad ovih ugostiteljskih objekata.
Također, obavezna je dezinfekcija stolova poslije odlaska svakog gosta, a dezinfekcija prostora, površina i sanitarnih čvorova najmanje dva puta dnevno, po potrebi i češće.
Kada je riječ o frizerskim i kozmetičkim salonima, radno vrijeme treba da bude omogućeno od 7:00 do 19:00 sati, uz neophodno naručivanje korisnika, jer nije dozvoljeno čekanje usluge u salonu.
"U jednom trenutku može biti usluženo onoliko klijenata koliko propisuje kvadratura objekta /jedan klijent na 10 metara kvadratnih/. U manjim salonima koji imaju dvije-tri radne stolice dozvoljen je rad sa klijentima na stolicama uz razmak od dva metra i maksimalno dva frizera/kozmetičara, dok ne smije biti prisutan nijedan klijent koji čeka uslugu unutar salona", naveli su iz instituta.
U preporukama se dodaje da je na ulazu u salon obavezno postaviti plakat s obavještenjem o držanju fizičke distance i nošenja maske.
"Potrebno je nošenje maske i rukavica zaposlenih i korisnika. Peškir ili jednokratni prekrivač se mijenja poslije svakog klijenta. Obavezna je i dezinfekcija ruku korisnika pri ulazu i izlazu iz objekta od strane zaposlenih, kao i obuće kroz kutiju sa dezinfekcionim sredstvom koja na ulazu mora da stoji označena. Nakon svakog klijenta vrši se odmah dezinfekcija radne površine, upotrijebljenog radnog pribora, aparata, stolice i glavopera, nakon čega se tek može pristupiti pružanju usluge narednom klijentu", navodi se u preporukama.
U ovim salonima je obavezna i dezinfekcija vrata, podova, kvaka i toaleta dva puta dnevno, što će pojačano nadzirati inspektori.
U objektima za priređivanje igara na sreću su nakon svake smjene i na kraju radnog vremena obavezni čišćenje i dezinfekcija prostora, kao i obezbjeđenje fizičke providne barijere na naplatnom radnom mjestu koja pruža zaštitu zaposlenom i korisniku.
"Obavezno je i korištenje maski i rukavica osoblja i korisnika. Potrebno je i poštivanje distance od dva metra i određenog maksimalnog broja korisnika igara na sreću na svakom drugom aparatu u nizu", naveli su iz Instituta i dodali da je obavezna dezinfekcija prostora i površina objekata za priređivanje igara na sreću.