Pala prodaja turističkih aranžmana u BiH, provjerili smo koje su najpopularnije destinacije
Međutim, kao što je često slučaj nakon perioda krize, pojavile su se i određene "nuspojave" koje su utjecale na turističko tržište. Jedna od tih promjena bila je inflacija, koja je postala neizbježan faktor u mnogim aspektima privrede. Turizam svakako nije bio iznimka, jer su se cijene putovanja i usluga povećale.
Pad prodaje aranažmana
Ova godina je u tom smislu još više pogođenija, jer su turističke organizacije izvijestile o padu prodaje turističkih aranžmana otprilike za 20 posto u usporedbi s prošlom godinom. Ova promjena u cijenama prisilila je mnoge građane da razmotre alternative i pronađu jeftinije opcije kako bi mogli priuštiti odmor. Ipak, određeni su, kako bi odmor ostao dostupan, spremni plaćati aranžmane i na rate.
To su nam potvrdili i iz turističke agencije Relax Tours koji su naveli da je u međuvremenu došlo do inflacije i povećanja cijena.
"Prošla godina je bila iznimno uspješna, poslije Covida svi su putovali neovisno o cijeni. Ono što možemo naglasiti jeste da je u međuvremenu došlo do inflacije, kao i do dodatnog iseljavanja stanovništva, što je prouzrokovalo pad prodaje turističkih aranžmana na svim destinacijama za 20 posto u odnosu na prošlu godinu", poručili su.
Ističu da se dosta putnika odlučuje kasno za rezervacije, gledajući mjesec juni i početak sezone.
"Primijetili smo da se veliki broj putnika odlučuje za 'last minute' rezervacije tako da nam je ovo trenutno poređenje situacija, juni 2022. i juni 2023. godine, gdje svakako može doći do promjena s obzirom da nismo još ni u pola sezone", naveli su.
Egipat primamljiv
Dodaju da je Egipat ove godine posebno popularan, naročito zbog cijene, ali i zbog porasta cijena drugih destinacija.
"Primijetili smo porast interesa za Egipat, tj. mjesto Hurghada, u odnosu na prošlu godinu gdje smo imali jedan let sedmično, a sada više od tri leta. To se može objasniti zbog niže cijene u odnosu na ostale destinacije, ali i zbog jako dobre usluge", naglasili su.
Situacija na tržištu turističkih aranžmana svakako zahtijeva kompromis, kako s strane turističkih organizacija tako i putnika. Uzimajući u obzir trenutno stanje, važno je da turističke agencije ponude rješenja u plaćanju, te opcije prilagođene različitim finansijskim mogućnostima.
Određene banke u svojoj ponudi imaju turističke kredite čija je jedina namjena plaćanje turističkih aranžmana, ali u većini banaka je moguće uzeti klasičan potrošački kredit. U slučaju kredita s manjim iznosom i kraćim rokom otplate, građani se odlučuju za nenamjenske novčane kredite zbog brže procedure.
Uz sve izazove koje donosi ova sezona, neosporna je činjenica da ljudi imaju želju za ljetnim odmorom i bijegom od svakodnevnih briga. Bez obzira na cijene aranžmana koje su porasle u ovoj sezoni, ona će svakako biti test snalažljivosti kako bi se osigurao odmor koji svatko zaslužuje.