Kazne od 50 KM
22

Pitali smo policiju koliko su kaznili vozača romobila u Sarajevu

D. Be.
Foto: T. S./Klix.ba
Foto: T. S./Klix.ba
Nakon što se otvorila tema o kažnjavanju vozača električnih romobila koji se kreću trotoarima, iz Uprave policije MUP-a KS za Klix.ba je rečeno da su izrekli prekršajne naloge za tek nekoliko slučajeva.
Kako saznajemo, policija za sada više upozorava korisnike električnih romobila, a novčano kažnjava samo "najradikalnije" koji se kreću po pješačkim zonama.

"Tek nekoliko naloga je izdato, prema Zakonu o uređenju saobraćaja. Neophodno je sve urediti Zakonom o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima u BiH", rekao je portparol MUP-a Mirza Hadžiabdić.

Kaže da policija ima cilj spriječiti ometanje kretanja pješaka kao najugroženije kategorije s obzirom da je u prethodnom periodu zabilježeno nekoliko nezgoda u kojima su povrijeđeni pješaci uslijed udara romobila.

Isti Zakon se odnosi i na bicikliste, pa tako se i oni zakonski smiju kretati samo biciklističkim stazama ili kolovozom u širini od najviše jednog metra od desne ivice kolovoza.

U prethodna dva dana na cesti je primjećen manji broj vozača električnih romobila koji voze gradskom saobraćajnicom, iako se i dalje najveći broj njih kreće biciklističkim stazama, tamo gdje postoje, ili trotoarom. Također su zbunjeni i vozači motornih vozila koji vjerovatno nisu upućeni da vozači bicikala i električnih romobila se smiju kretati kolovoznom trakom.

Čitatelji portala Klix.ba pitali su nadležne i ko će biti odgovoran ukoliko dijete odnosno maloljetnik na biciklu ili romobilu doživi saobraćajnu nesreću jer je bio primoran kretati se kolovoznom trakom tamo gdje nema biciklističke staze u Sarajevu.

Vlast u Kantonu Sarajevo je pogriješila novim zakonskim pravilima za korištenje bicikala i električnih romobila. Umjesto da podstakne korištenje ovih prijevoznih sredstava, demotivisat će mnoge od njihove upotrebe.

Pješaci su najugroženiji u saobraćaju i shodno tome trebaju biti najzaštićeniji, ali ih vlast štiti na pogrešan način, tj. na štetu korisnika prijevoznih sredstava, čije je korištenje dobro za zdravlje čovjeka i okoliš - sve više su alternativa motornim vozilima koja zagađuju okoliš, stvaraju saobraćajnu gužvu, zauzimaju mnogo prostora i za čije se održavanje troši mnogo novca i resursa.