Novi način učenja
218

Počinje reforma obrazovanja u Zeničko-dobojskom kantonu, prvi put nakon 1995. godine

E. M.
Foto: E. M./Klix.ba
(Foto: E. M./Klix.ba)
Zeničko-dobojski kanton danas je potpisao učešće u projektu "Kurikularnom reformom do kvalitetnog obrazovanja" koji prvi put od 1995. godine ima za cilj promijeniti tradicionalni nastavni program ka savremenim kurikulumima.

Iako su u protekle dvije decenije u Bosni i Hercegovini provedene značajne promjene u oblasti obrazovanja, nastava u učionicama još uvijek je u velikoj mjeri tradicionalna te se zasniva na zastarjelim programima koji ne podržavaju razvijanje znanja, vještina i stavova neophodnih za život i rad u 21. stoljeću.

Zaključak je da se ne razvijaju dovoljno ni kritičko mišljenje, multiperspektivnost, inkluzivnost i poštovanje različitosti, niti se u dovoljnoj mjeri njeguju inovativnost i saradnja kod mladih naraštaja, građana i budućih lidera u ovoj zemlji.

Šefica misije OSCE-a u Bosni i Hercegovini Kathleen Kavalec i ministar obrazovanja Zeničko-dobojskog kantona Spahija Kozlić danas su u sjedištu Vlade Zeničko-dobojskog kantona potpisali Memorandum o razumijevanju kojim je zvanično počela implementacija projekta.

Stručni tim u periodu novembar-decembar 2020. godine proći će online obuku za korištenje digitalne platforme za izradu predmetnih kurikuluma, izradu operativnog plana djelovanja, analizu postojećih planova i programa, a nakon obuke radit će na nacrtima predmetnih kurikuluma.

Eksperimentalna faza počela bi naredne školske godine, a implementacija projekta trebala bi biti završena do augusta 2022. godine kada bi primjena novih predmetnih kurikuluma zasnovanih na ishodima učenja bila spremna za školsku 2022/2023. godinu.

"Ovo je prvi veći zahvat izmjene nastavnih planova osnovnih i srednjih škola. Posljednji veći je učinjen 1995. godine i do danas smo parcijalno popunjavali. Vrijeme je da krenemo u veću reformu nastavnih planova i procesa. Kada smo vidjeli PISA istraživanja i poziciju Bosne i Hercegovine na toj listi, vidjeli smo da BiH treba promjene u obrazovnom sistemu. Pokušat ćemo u narednoj fazi popraviti kurikulume i obrazovanje BiH pozicionirati mnogo bolje", kazao je Kozlić koji se zahvalio OSCE-u, ali i Kraljevini Norveškoj i Republici Italiji na podršci u realizaciji projekta.

Podršku projektu pružio je i premijer ZDK Mirza Ganić koji je kazao da će Vlada kantona stajati iza ministarstva obrazovanja u realizaciji ovog projekta i omogućiti sve što je potrebno s obzirom na to da se radi o velikom interesu za obrazovanje.

Novi kurikulum će se u najbitnijim smjernicama zasnivati na: sistemskom učenju i ocjenjivanju predmeta kroz različite godine i nivoe obrazovanja, izradi novih materijala i udžbenika, unaprijeđenju inicijalnog obrazovanja nastavnika i kontinuiranom profesionalnom razvoju, transparentnosti procesa te razvoju savremenih predmetnih kurikuluma zasnovanih na ishodima učenja.

Šefica misije OSCE-a u BiH Kathleen Kavalec se na kraju događaja zahvalila Kraljevini Norveškoj i Republici Italiji na finansijskoj pomoći u realizaciji projekta, ali i Zeničko-dobojskom kantonu, nastavnicima i učiteljima, na prilici da izgrade saradnju koja će na kraju rezultirati kvalitetnijim obrazovanjem za svu djecu.