Naime, prema odredbama Zakona o sukobu interesa u institucijama vlasti BiH izabrani zvaničnici i njihovi bliski srodnici ne bi smjeli biti dio uprave niti menadžmenta bilo kojeg privatnog preduzeća koje sklapa ugovore, ili na drugi način posluje, sa institucijama koje se finansiraju iz budžeta na bilo kojem nivou vlasti.
S obzirom na to da Dodikovi sin i kćerka posjeduju privatna preduzeća koja posluju sa javnim institucijama, a po odredbi ovog zakona smatraju se bliskim srodnicima, Dodik se nalazi u situaciji sukoba interesa
Član 8.a Zakona propisuje da angažman bliskih srodnika izabranih zvaničnika u preduzećima koja posluju sa državom, dovodi do situacije u kojoj se ti zvaničnici nalaze u sukobu interesa.
Prema istraživanjima koja su nedavno sprovedena, firme u vlasništvu porodice Dodik dobile su u 2021. godini oko 370.000 KM iz Agrarnog budžeta i Kompenzacionog fonda RS. Konkretno, prema podacima Agencije za agrarna plaćanja RS, pravna lica "Fruit Eco" iz Gradiške, te "Agro voće" i "Global Liberty" iz Laktaša, u toku 2021. godine dobijala su pomoć za saniranje štete od mraza, podršku za prodano i proizvedeno voće, regresirano dizel gorivo, protivgradne mreže i sl.
Također, pravno lice "Ugostiteljstvo Agape“ s.p u vlasništvu Dodikove kćerke dobijalo je u proteklom periodu poslove od Ugostiteljskog servisa Vlade RS u iznosima koji prelaze zakonski dozvoljeni prag od 5.000 KM godišnje.
Zbog svega, kompanija TI BiH poziva Komisiju za odlučivanje o sukobu interesa BiH čiji rad je zbog političkih opstrukcija u proteklom mandatu često bio blokiran, da provede postupak i ispita postojanje sukoba interesa jednog od najviših zvaničnika BiH.
Transparency International ponovo poziva delegate u Domu naroda Parlamentarne skupštine BIH da prekinu opstrukciju usvajanja novog Zakona o sukobu interesa u institucijama vlasti BiH koji bi trebao osigurati nezavisnost komisije koja će ubuduće odlučivati o sukobu interesa.