Kako saznajemo vozačima se izdaju prekršajni nalozi odnosno novčane kazne u iznosu od 50 KM.
"Zabranjuje se kretanje bicikala, mopeda i električnih balansirajućih prijevoznih sredstava na površinama koje su namijenjene za kretanje pješaka", navodi se u izmjenjenom Zakonu u uređenju saobraćaja na području Kantona Sarajevo.
Iz MUP-a Kantona Sarajevo za Klix.ba su potvrdili da, prema izmijenjenom zakonu, izdaju novčane kazne u gore navedenom iznosu.
"Lice koje upravlja električnim balansirajućim prevoznim sredstvom i za kretanje koristi trotoar namijenjen kretanju pješaka, krši prekršaj iz člana 37. stav 5 Zakona o uređenju saobraćaja na području KS te se istom može izreći novčana kazna u iznosu od 50 do 250 KM", rekli su nam.
S druge strane, električnim romobilima je dozvoljeno kretanje biciklističkim stazama i biciklističkim trakama, ali i kolovoznom trakom.
Ukoliko ne postoji biciklistička staza, vozačima romobila je dozvoljeno kretanje cestom. Zakon kaže da je dozvoljeno kretanje kolovozom u širini od najviše jednog metra od desne ivice kolovoza.
"Vozač bicikla i vozač mopeda ako je pokretan snagom vozača dužni su da se kreću što bliže desnoj ivici kolovoza, a ako postoji biciklistička staza, po biciklističkoj stazi, odnosno stazi", navodi se u državnom zakonu koji još uvijek "ne prepoznaje" romobile.
Ovo bi moglo izazvati probleme na cestama te stvoriti dodatne gužve i ugroziti sigurnost putnika obzirom da se u Sarajevu biciklističke staze ne protežu kompletnim gradom te da će vozači romobila biti primorani voziti kolovozom u nekim dijelovima grada.
Vozačima električnih romobila se savjetuje i nošenje kaciga, prvenstveno zbog sigurnosnih razloga, ali i vjerovatnoće da će policija uskoro početi kažnjavati i zbog toga.
Prošle sedmice je, zbog sve većeg broja električnih romobila u Kantonu Sarajevu i nepostojanje jasnih zakonskih okvira, kantonalni ministar saobraćaja Adnan Šteta podnio inicijativu za regulisanje kretanja ovog prevoznog sredstva Ministarstvu prometa i komunikacija BiH.