Političari u Tuzlanskom kantonu odbili provjeru diploma zaposlenih u javnim institucijama
Zastupnik Naše stranke u Skupštini Tuzlanskog kantona Amir Hasičević uputio je tom zakonodavnom tijelu inicijativu koja se odnosi na pokretanje sveobuhvatne revizije, odnosno provjeru diploma zaposlenih u kantonalnim institucijama, javnim preduzećima, ustanovama, zavodima i upravnim organizacijama.
"Nastojanje Naše stranke, odnosno mene kao zastupnika je bilo takvo da se uđe u sistemsko rješavanje problema. Svi znamo i to je javna tajna da se u javnim preduzećima veliki broj stranačkih kadrova uhljebio na osnovu diploma koje su sumnjivog porijekla", kaže Hasičević za Klix.ba.
On navodi da se skoro pa svakodnevno slušaju priče o osobama s krivotvorenim ili kupljenim diplomama, a koje obavljaju poslove u državnim službama, javnim preduzećima i drugim institucijama. Shodno tome, jedan od prvih zadataka trebao bi biti razotkrivanje onih koji su diplome krivotvorili ili dobavili na nezakonit način.
Hasičevićeva inicijativa bila je i svojevrsni test za aktuelnu skupštinsku većinu, koja u konačnici nije prihvatila njegov prijedlog za provjeru diploma.
"Većina je odlučila da ne bi išla u taj proces kako sam ja predložio. Mislim da ovdje ima i političkog revanšizma u smislu da danas u svim kantonima pa i tuzlanskom, vladaju odnosi po kojima sve što dolazi od opozicije većina neće prihvatiti. Međutim, mi ćemo nastaviti insistirati na tome da Ured za borbu protiv korupcije TK radi na tome, kao i ostali nadležni organi koji moraju pokrenuti pitanje provjere diploma", naglašava Hasičević.
Inače, u Tuzlanskom kantonu formiran je Ured za borbu protiv korupcije koji još uvijek nije zaživio u punom kapacitetu. Jedan od prvih koraka se ogledao u prijavljivanju porijekla imovine, a sa čime sve raspolažu javni dužnosnici građanima do danas nije predočeno, iako je to najavljeno.
Naime, Skupština Tuzlanskog kantona krajem 2021. godine usvojila je Zakon o prijavljivanju, porijeklu i kontroli imovine izabranih dužnosnika, nosilaca izvršnih funkcija i savjetnika.
Shodno tome, izabrani i imenovani dužnosnici na kantonalnom i lokalnom nivou, njihovi savjetnici te direktori, njihovi zamjenici i izvršni direktori uprava, javnih agencija, fondova i preduzeća čiji su osnivači Tuzlanski kanton ili lokalne zajednice, moraju prijaviti svoju pokretnu i nepokretnu imovinu.
Prijava obuhvata vlasništvo nad pokretnom i nepokretnom imovinom, zatim dionicama, obveznicama i udjelima u kompanijama, depozite i štednje u bankama, primanja u BiH i inozemstvu te poklone vrednije od 200 KM.
Internet platforma sa podacima je kreirana, ali oni još uvijek javnosti nisu dostupni.