Političke stranke u Bosni i Hercegovini, ali i u regiji bez velikih izuzetaka naklonost birača traže na dobro isprobane i sigurne "recepte". Tu primarno dominiraju nacionalne teme, odnos prema ratu i ratne zasluge, ekonomija i površno obrazovni sektor. Ne umanjujući nijednu od navedenih tema upitno je koliko će se naraštaji koji dolaze i stječu pravo glasa uopšte osvrtati na takve smjernice.
Digitalizacija, razvoj tehnologije, mogućnost rada na daljinu daje mnoštvo novih mogućnosti mladima koji se neće zadržavati na ustaljenim šablonima na kojima politika građanima prodaje svoju priču. Jedna od najpopularnijih aplikacija koja okuplja milione korisnika je upravo Tik-tok, a najviše mladih, tinejdžera do 20+ godina.
Da li se neka stranka uopšte zapitala koliki je to potencijal i kuda plovi ta generacija. Koje su njihove želje, interesi, afiniteti. Kako privući njihov angažman ili slično. To je generacija koja će sutra dominirati, ili treba biti pokretačka snaga društva. To je generacija gdje pojedinci iz fotelje svog doma već kao tinejdžeri zarađuju novac reklamiranjem brendova zahvaljujući velikom broju pratilaca. Takvi pojedinci brzo postaju uzori hiljadama drugih koji sanjaju neku laku zaradu vjerovatno nesvjesni da će se mnogima razočarenje vratiti kao bumerang.
Da li je politika uopšte svjesna gubi li takve generacije u samom začetku. Hiljade mladih koji žele snimiti viralni klip ili plesati uz pjesmu koja je u trendu politika i političke poruke ne mogu privući zapaljivim govorom o važnim nacionalnim pitanjima, a vjerovatno ni narodnom pjesmom ispod šatora, pa makar pjevao i predsjednik stranke.
Startni zaostatak za tim generacijama politika ima djelimično zbog sporog prilagođavanja, a drugu polovinu je pojela pandemija i online škola jer se izgubilo na kvaliteti obrazovanja. Ko prvi shvati potencijal i važnost novih generacija, unaprijedi njihovo obrazovanje, osujeti njihove potrebe vjerovatno će dobiti političku utrku ili barem dio. Dobar dio već je izgubljen i sanja život preko granice.