Predstavljena nova prava sarajevskih učenika i šta se očekuje od prosvjetnih radnika

Uvjeravaju da je riječ o standardima i normativima kojima se učenik stavlja u centar pažnje.
"U okviru ukupnih resursa (ljudskih i materijalnih) nastojali smo osigurati da učenik ima na raspolaganju nastavnika za redovnu nastavu, pravo da ima razrednika, da pohađa sekciju, pravo da ima dežurnog nastavnika za vrijeme velikog i malih odmora. To je nastavnik kojem se učenik može obratiti i koji će primijetiti promjene koje se ne mogu uvijek primijetiti na času", ukazali su.

Osim toga, ukazali su da učenik ima pravo da njegov nastavnik bude prisutan na sjednicama odjeljenskih vijeća i nastavničkog vijeća na kojima se razgovara o njegovom napretku i izazovima s kojima se suočava. Učenik također ima pravo da nastavnik bude u pratnji na školskim izletima i putovanjima. Prema njihovim riječima, ima pravo na lijep, funkcionalan i siguran ambijent.

Uvjeravaju da neće svi raditi sve, ali da će se iz ukupnih ljudskih resursa svake škole moći osigurati prethodno opisani standard. Smatraju da se dosadašnjim pedagoškim standardima, posebno u osnovnom odgoju i obrazovanju, to nije omogućavalo pri redovnom radu nastavnika.
"Ovdje opisani standard mogao se ispuniti samo kroz prekovremeni rad. Tako u ovoj godini u osnovnim školama nastavnici realiziraju 1.300 sati prekovremenog rada, a razlog nije u povećanom broju nastavnih časova", dodaju.

Iz Ministarstva za odgoj i obrazovanje su poručili da žele školu koja će biti otporna na izazove s kojima se suočavaju djeca i mladi i koja će nuditi, kako su saopćili, alternative i kreativne odgovore.
"Niko drugi, osim radnika u obrazovanju nema privilegiju da kreira takvu školu. Jednostavno, niko drugi ne može preuzeti njihovu jedinstvenu ulogu, što pojačava osjećaj odgovornosti", konstatovali su.

Također smatraju da se radnička prava prevashodno štite kroz Zakon o radu, kolektivni ugovor i druge propise iz radnopravnih odnosa.
Podsjećamo, u planu je i promjena načina učenja za one koji pohađaju predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje u Kantonu Sarajevo. Javnost je podijeljena oko ovog plana koji je nazvan SAFER, a koji je dostupan na ovom linku.