Na osnovu informacija prikupljenih u toku provođenja ove Instrukcije, statistika izgleda ovako: obavljen razgovor sa 38 skupina paradžemata, od toga, Zeničko muftijsko 13, Sarajevsko 12, Tuzlansko 7, Bihaćko 3, Mostarsko 2, Travničko 1. Na području Banjalučkog i Goraždanskog muftijstva nije registrovana nijedna skupina.
Rijaset IZ u BiH je proveo proces intenzivnih razgovora za postizanje dogovora sa pojedincima, pripadnicima islama, koji nisu u evidenciji članova Islamske zajednice u BiH, odnosno skupinama koje nisu uključene u džemate Zajednice na teritoriji BiH. Razgovori su vođeni tokom 2015. odnosno do 25. marta ove godine i o tome je izvijestio Vijeće muftija i podnio izvještaj sa prijedlogom zaključaka Saboru na današnjem zasijedanju. O izvještaju je govorio Ismail Smajlović, direktor Uprave za administrativne i pravne poslove Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini. Na dnevnom redu današnje sjednice Sabora nalazilo se 13 tačaka o kojima su članovi Sabora razgovarati.Broj objekata koje koriste ove skupine, a koji nisu registrovani u IZ BiH je 29 i u njima se između ostalog obavlja džuma namaz u 19, a bešvakat namaz u 20.
Od ukupnog broja skupina sa kojim su obavljeni razgovori, predstavnici 14 skupina su potpisali Protokol i prihvatili uključenje u Zajednicu. To su: Debeljak, Salem Bajramović, Čaršija - Kakanj, Osijek, Dragulj - Vreoca, Rakovica, Briješće Brdo, Bistrik, Bakarevac, Ruinica, Borovnica, Bajvati, Mečevići i Bočinja.
Predstavnici 22 skupine nisu potpisali Protokol: Stijena, Brezičani, Hodžići-Kakanj, Pobjeda-Feth, Briješće Brdo 2, Kasindolska, Gornja Mahala, Kuljani, Bara, Ošve, Kaloševići, Strnokos - Zenica, Liješnica, Kotorsko Donje, Gornja Maoča, Gornji Rahić/Dizdaruša, Čehaje 1, Selo Gračanica, Stara Željeznička stanica Bihać, Kula-Tuzla , Dubnica i Delići-Hukići.
"Postoje tekije u kojima se obavljaju aktivnosti, a da one nisu u sistemu Tarikatskog centra. Postojke džemati koji su se odvojili od Zajednice i tako djeluju nelegalno. To su Stranjani i Klokot'', rečeno je između ostalog nakon sjednice.
"Islamska zajednica u BiH se 'stara za ispravno razumijevanje i življenje Islama i osiguravanje uslova za prenošenje emaneta. Cilj zajednice je da svi njeni pripadnici žive u skladu sa islamskim normama, a ovaj cilj se ostvaruje promicanjem dobra i odvraćanjem od zla. U tumačenju vjere i izražavanju ibadetskih islamskih dužnosti u zajednici primjenjuje se maturidijski akaid i henefijski mezheb'. Sa stanovišta misije Islamske zajednice proces osiguravanja jedinstva ummeta na teritoriji BiH i na području nadležnosti Islamske zajednice je trajan, otvoren i aktivan u uključivanju svih pripadnika islama, koji žive na ovom području, u zajednicu akaidskog učenja i mezhebske prakse koji osiguravaju njezino intelektualno, šerijatsko, duhovno i institucionalno jedinstvo", kazao je Smajlović nakon sjednice Sabora.
Iznoseći zaključke istakao je da će reisu-l-ulema Husein ef.Kavazović nadzoriti provođenje ovog procesa kroz strukturu IZ zahtijevajući od svih nadležnih institucija, organa i pojedinaca trajni angažman i time poziva sve pripadnike Islama, članove IZ-a da odgovore ovom zadatku.
Sabor je danas pozvao sve, unutar i izvan IZ da pruže podršku ovom procesu, odnosno da izvršavaju obaveze u skladu sa nadležnostima, u cilju općeg dobra i javnog interesa.
"Podnošenjem izvještaja Rijaseta Saboru Islamske zajednice, na temelju odluke Kavazovića, instrukcije Vijeća muftija, proces razgovora sa pripadnicima islama, pojedincima i skupinama koji djeluju izvan zajednice formalno je završen", navedeno je u saopćenju koje je pročitao Smajlović.