Prijevoznici zaprijetili 24-satnom blokadom, iz UIO poručuju: Terminal Rača nije funkcionalan
"Obratili smo se svim nadležnim institucijama i Upravi za indirektno oporezivanje, ali niko neće da razgovara s nama. Ako nam se niko ne javi za sastanak, u četvrtak organizujemo 24-satnu blokadu terminala", rekao je Grbić.
Iz Uprave za indirektno oporezivanje (UIO) kazali su nam da su zaprimili zahtjev špeditera koji posluju u Carinskoj ispostavi Bijeljina za održavanje sastanka u vezi s raspisanim Javnim oglasom za carinski terminal za potrebe Carinske ispostave Bijeljina. Prema riječima glasnogovornika Ratka Kovačevića, UIO će u narednim danima organizovati sastanak sa špediterima i saslušati njihove prijedloge i mišljenja te smatraju da ne postoji bilo kakva potreba za blokadama.
"U svakom slučaju želimo istaći da su se UIO u prethodnom periodu u više navrata obraćali špediteri, prijevoznici, privrednici grada Bijeljine kao i predstavnici gradske vlasti, ističući problem nefunkcionalnosti postojećeg carinskog terminala. Nefunkcionalnost posebno dolazi do izražaja prilikom obavljanja carinskih procedura, a sve zbog nepravilno postavljenog položaja sadašnjeg carinskog terminala i Carinske ispostave Bijeljina u odnosu na granični prijelaz Rača. Pored privredne zajednice i prijevoznika, i revizorska mišljenja su ukazala na to da je 'apsurdno, ali istinito' i da je jedini slučaj u BiH upravo u Bijeljini da se carinski terminal nalazi prije samog graničnog prijelaza, što povlači i dodatno pitanje sigurnosnih uslova", kazao je Kovačević.
Podsjetio je kako su prethodnih godina i brojni medijski izvještaji govorili o nefunkcionalnosti carinskog terminala u Bijeljini, o velikim gužvama na graničnom prijelazu Rača zbog dugih kolona kamiona na mostu koji nisu mogli ući u krug carinskog terminala zbog skučenog i ograničenog prostora. Istakao je kako se prijevoznici i ostali korisnici carinskog terminala u Bijeljini s pravom žale na opće uslove koji nisu odgovarajući na ovoj lokaciji.
"Razlog je činjenica da UIO nema sistematizovana radna mjesta za održavanje terminala u svom vlasništvu pa tako ni radna mjesta za održavanje Carinskog terminala Bijeljina, a sredstva predviđena u budžetu UIO nisu bila ni približno dovoljna da bi se konstantno angažovale druge osobe za održavanje ovog carinskog terminala. Zbog tih razloga su opći higijenski i radni uslovi na postojećem Carinskom terminalu Bijeljina i danas izuzetno loši", rekao je Kovačević.
Naglasio je kako su prilikom donošenja ove odluke imali u vidu i činjenicu da je najavljena izgradnja nove trase autoputa na relaciji Rača - Bijeljina (Bosna i Hercegovina) odnosno Kuzmin - Sremska Rača (Srbija), koja između ostalog predviđa izgradnju graničnog prijelaza na drugoj lokaciji u odnosu na postojeću, kao i promjenu toka samog putničkog pravca te reorganizaciju poslovnih procesa unutar carinske službe.
"S obzirom na brojne netačne navode želimo još jednom istaći da sredstva koja se naplate od korištenja carinskih terminala nisu sredstva UIO, već se ovi prihodi uplaćuju na Jedinstveni račun UIO i idu u raspodjelu korisnicima zajedno sa svim ostalim prihodima od indirektnih poreza. Dakle, UIO ne može ova sredstva koristiti za poboljšanje uslova na carinskim terminalima. Isto tako, zakupe koje špediteri plaćaju za kancelarijski prostor u carinskim ispostavama koje su u vlasništvu UIO nisu prihodi koje može koristiti uprava. Sve prethodno pomenuto su razlozi za raspisivanje Javnog oglasa za carinski terminal za potrebe Carinske ispostave Bijeljina", rekao je Kovačević.
Podsjetimo, prijevoznici su ranije kazali kako su protiv nove lokacije terminala jer je smješten na manjem prostoru te su iznijeli optužbe da je tender za novu lokaciju namješten.