Pripreme za školu u porodici Osmanović iz Tuzle: Povratak u klupe donosi sreću, ali i izazove
Nakon lijepih, toplih i bezbrižnih dana došao je kraj ljetnom raspustu, a učenici se u potpunosti vraćaju u školske klupe, baš kao i u vremenu kada smo živjeli bez pandemije koronavirusa, koja je promijenila sve društvene tokove.
Kupovina sveski, pernica, olovaka, bojica, oštrila i ostalog školskog pribora proteklih dana bila je u fokusu osnovaca, ali i srednjoškolaca za koje će u većini naše zemlje ove srijede zvuk školskog zvona za početak prvog časa označiti i ulazak u novu školsku godinu.
Među njima je i osmogodišnji Berin Osmanović iz Tuzle, koji prvog dana septembra zvanično postaje učenik trećeg razreda osnovne škole. Iza njega se nalazi ljetni raspust, a kako nam kaže, posebno ga raduje što će ponovo vidjeti svoje školske drugare koji su mu nedostajali u proteklom periodu.
Ističe i da se veseli činjenici po kojoj će sada imati priliku nastavu pohađati i s vršnjacima iz razreda koji su u minuloj školskoj godini bili u drugoj grupi, jer je njegovo odjeljenje djelovalo podijeljeno zbog epidemioloških mjera koje su ranije bile na snazi.
"Drugari su mi mnogo nedostajali u periodu ljetnog raspusta, a za vrijeme trajanja školske godine uvijek sam imao želju doći prije održavanja nastave kako bismo se ispred škole igrali. Također, tada sam imao priliku vidjeti i drugare iz razreda koji nisu sa mnom skupa pohađali nastavu jer smo bili u odvojenim grupama", kaže nam Berin, koji se obožava izražavati kroz crteže.
Ovaj osmogodišnjak protekli ljetni raspust osim u igri i opuštanju je proveo i u ponavljanju ranije stečenog znanja u školi, posebno iz oblasti bosanskog i engleskog jezika te matematike. Za njegove roditelje to predstavlja ostvarivanje kontinuiteta u stjecanju novog, ali i utvrđivanju ranije usvojenog znanja, koje će mu biti olakšavajuća okolnost u nastavku života.
"Moj raspust je protekao na način da sam jednu sedmicu provodio u igri, dok sam drugu, također uz igru vježbao predmete, ali i rukopis jer nisam želio da mi se 'pokvare' slova. U svemu tome su mi mnogo pomagali i roditelji", nastavlja Berin, ponavljajući nam porodična pravila koja će primjenjivati nakon prvog dana provedenog u trećem razredu, a to je obavljanje lične higijene i završavanje zadaće, nakon koje će moći izaći vani i igrati se sa vršnjacima.
S ovim osnovcem i njegovom majkom Džemkom Karačom-Osmanović ekipa portala Klix.ba provela je jedno poslijepodne koje je bilo sastavni dio priprema za predstojeću školsku godinu. Osim ovom osnovcu, njegovoj majci posebno olakšanje predstavlja činjenica da će nastavu u potpunosti pohađati po konvencionalnoj metodi, odnosno iz školske klupe.
"Pred svaku školsku godinu kod nas vlada ushićenje. Raduje se on, ali i mi skupa s njim. Sretna sam i nadam se da će što duže potrajati njihov redovni odlazak na nastavu. Kada je riječ o pripremama, one su bile kao i ranijih godina – obnovili smo školski pribor, a Berin je sebi izabrao sveske i olovke jer u tome uživa, kao i većina djece. Što se tiče ljeta, kroz igru je ponavljao školsko gradivo, tako da mislim da je on spreman, kao i mi, za nove pobjede u koje sada idemo", navodi Karača-Osmanović.
Ova tuzlanska porodica u proteklom periodu najviše energije posvetila je usavršavanju znanja koje će Berinu trebati kroz cijeli život.
"Učenje je jedan proces koji je kod djece zastupljen još u periodu kada su bebe, a moj Berin uči i kroz čitanje neformalnog štiva. Smatram da nije puno za vrijeme raspusta napisati pet rečenica sedmično ili svakih nekoliko dana. Za to mu je potrebno od pet do deset minuta, a znači održavanje kontinuiteta rukopisa, bez mogućnosti zaboravljanja pravilnog pisanja slova. Dok se kupao u bazenu, mi smo ga propitivali matematiku i slično, što sa sobom nosi benefite", navodi Karača-Osmanović.
S druge strane, Berin nam kaže da će u njegovom posebnom sjećanju ostati posljednji dan prošle školske godine jer je tada za njega, ali i ostale učenike u dvorištu škole upriličen piknik. Ovakva rečenica našeg mladog sagovornika sasvim dovoljno pokazuje koliko je pandemija koronavirusa utjecala na školsku populaciju.
Njegova majka se nadovezuje da se ovaj osmogodišnjak u periodu prvog lockdowna u martu prošle godine nalazio pred završetkom prvog razreda osnovne škole te je nastavu morao pohađati po online modelu, što je ujedno bio i najteži period jer nije mogao sve sam pratiti.
"Morala sam sjediti pored njega, uslikati mu zadatke koje treba uraditi i slično. Pored toga, on je izgubio kontakt s ostalom djecom u nezgodnom periodu odrastanja. Piknik koji je on spomenuo bilo je nevjerovatno iskustvo za njega i njegove vršnjake jer su se družili, a osmijesi na fotografijama su sve govorili. Nažalost, iako su u istom razredu, jedni druge su počeli zaboravljati jer su nastavu pohađali u odvojenim grupama", nastavlja Karača-Osmanović.
Naša sagovornica smatra da je skupa sa svojim suprugom uradila dobru stvar jer su svom sinu dječijim jezikom nastojali objasniti šta je to pandemija, koronavirus i zbog čega ne može ići u školu.
"Moje dijete je fleksibilno i prilagodljivo tako da nismo imali velikih problema, a naša prednost je bila i u tome da živimo u kući koja se nalazi u neprometnoj ulici, tako da pandemiju, odnosno lockdown skoro pa da i nismo osjetili, izuzev izostanka interakcije između Berina i njegovih vršnjaka", dodaje Karača-Osmanović.
Ispunjavanje svih obaveza koje školski period nameće, naša sagovornica smatra da djetetu nije teško učiniti zanimljivim, ali ako se tome posveti znatno ranije prije zvaničnog polaska u školu.
"To svakako mnogo zavisi i od djeteta, a konkretno u našem slučaju s Berinom nije postojao problem jer mu je sve to uvijek bilo zanimljivo i izazovno. Kao veoma mali je naučio čitati i pisati. Znam da su djeca različita jer imam i mlađeg sina koji nije takav i kod kojeg se ne bavimo forsiranjem, ali u suštini, nije teško ako se djeca dovoljno rano naviknu na knjige jer lakše prihvataju obaveze i u školi", smatra Karača-Osmanović.
Berinov povratak u školu za njegove roditelje svakako je jedan od izazova.
"Mi volimo izazove, kao i Berin jer uživa u svemu tome. Njega su knjige zanimale i u neformalnom periodu, a kada dođe novo gradivo koje treba usvojiti, proces ide veoma lakše. Dobro je da ima izazova jer ne može svaki razred biti lagan", nastavlja Berinova majka.
Naša sagovornica poručuje da je najbitnije poznavati svoje dijete, odnosno koje su njegove mogućnosti te šta je ono što voli i što ga ispunjava.
"Treba ga gajiti i podržavati u onome što on najviše voli. Stvari ne treba forsirati, ali svakako da ne treba ići ni ispod njegovog maksimuma. Ako roditelj zna da njegovo dijete ne postiže maksimum, onda ono treba da ga podrži kako bi došao do krajnjeg cilja. Ocjena nije mjerilo znanja, ali poenta je da svi moramo dati maksimum od sebe. Sve ostalo je manje bitno", poručila je Karača-Osmanović.
Kada je riječ o Federaciji BiH, nova školska godina ove srijede počinje u Tuzlanskom, Zeničko-dobojskom, Bosansko-podrinjskom te Kantonu Sarajevo. S druge strane, u školske klupe pet dana kasnije će se vratiti osnovci i srednjoškolci u Unsko-sanskom, Posavskom, Srednjobosanskom, Hercegovačko-neretvanskom, Zapadno-hercegovačkom i Kantonu 10.
Prema trenutnim saznanjima Federalnog ministarstva obrazovanja, u svim kantonima planirano je odvijanje nastave u učionicama, po redovnom nastavnom planu i programu, uz poštovanje važećih higijensko-epidemioloških naredbi i preporuka nadležnih organa i institucija.