10 prijava
128

Proglašene najuspješnije priče nagradnog konkursa "Niko gladan. Niko sam."

Klix.ba
Nagradni konkurs za najbolju istraživačku novinarsku priču o temi oslobađanja donacija hrane pred istekom roka trajanja od plaćanja PDV-a je okončan, a u mjesec dana trajanja na adresu Fondacije Mozaik stiglo je 10 prijava koje ispunjavaju uslove Javnog poziva.

Četveročlana komisija sastavljena od urednika popularnih web portala Klix.ba i Buka magazin Semira Hambe i Elvira Padalovića, PR direktorice agencije Represent Communications BiH Adise Pobrić i koordinatorice Programa za filantropiju Fondacije Mozaik Aide Vežić glasanjem je odabrala tri pobjedničke priče.

Najviše glasova i prvo mjesto osvojio je prilog novinarke TV kuće Nova BH Melise Hadžibegović. Drugoplasirana priča bila je "Tko tebe kruhom, ti njega PDV-om" novinara Zorana Kolobare, objavljena na portalu Hercegovina.info. Treće mjesto osvojio je prilog novinara BN televizije Aleksandra Simića, emitovan u emisiji "Crno na bijelo". Pobjednički prilozi su osvojili novčane nagrade od 2.000, 1.000 i 500 KM.

Urednik Buka Magazina Elvir Padalović navodi da se pri glasanju vodio kvalitetnim pristupom temi, jasnoćom ispričane priče, ali i analitičnošću i konkretnošću. Posebno su mu se svidjele jasne poruke i individualne priče koje su ispričane ovim povodom kako bi uticale na donosioce odluka.

Semir Hambo, glavni i odgovorni urednik portala Klix.ba, istakao je da je oslobađanje donacija hrane od plaćanja PDV-a tema o kojoj je veoma važno pričati, ali je istovremeno i tužno.

"U svijetu koji bi trebao težiti što manjoj razlici u društvu, olako pristupamo temi hrane. I čak kada se globalno sve više govori o nužnost maksimalne iskoristivosti hrane, u BiH zakonska regulativa ne ide u susret tome, već naplaćuje porez na doniranu hranu", izjavio je Hambo i izrazio nadu da će mediji na ovaj način uspjeti osvijestiti nadležne koji prvi trebaju reagovati, kako bismo svi postali empatičniji i socijalno osjetljiviji.

Upravo na snagu medija u procesu širenja informacija o apsurdnosti oporezivanja donacija hrane pred istekom roka trajanja ukazala je Adisa Pobrić, PR direktorica Represent Communications BiH, partnerske agencije Projekta za odnose s medijima.

"Zemlja u kojoj je hrana sve skuplja, a gladnih sve više ne može sebi dozvoliti da ovako važne teme stoje na čekanju. Protekla godina bila je u znaku brojnih medijskih priča o ovoj temi, što je dalo posebnu snagu kampanji 'Niko gladan. Niko sam.' i sada su na potezu nadležni parlamentarci i parlamentarke, ali pod budnim okom medija i javnosti", poručila je Pobrić.

Inicijativa "Niko gladan. Niko sam.” je dio programa "Pravni okvir za filantropiju" koji provodi Fondacija Mozaik zajedno sa partnerskim organizacijama (Fondacija Hastor, Udruženje Pomozi.ba, Mreža za izgradnju mira, Fondacija Trag i Catalyst Balkans) uz finansijsku podršku USAID-a. U okviru istog programa osnovan je Filantropski forum koji okuplja kompanije i fondacije u BiH s ciljem ujedinjavanja dobra kroz strateška davanja.