Prva vozačka dozvola u BiH bi mogla trajati samo dvije godine, cilj je testiranje vozača
Vještak saobraćajne struke Ševal Kovačević za portal Klix.ba je kazao da pozdravlja odluku, ali je nezadovoljan novčanim izdacima koje ona uvjetuje.
Kovačević je na početku razgovora kazao kako nije imao detaljan uvid u tekst prednacrta Zakona, međutim, pojasnio nam je zbog čega je predloženo da prva vozačka dozvola traje dvije godine.
Kako je naveo, mlade ljude treba testirati taj period kako bi se na kraju uvidjelo da li su sposobni za vožnju, savjesni i odgovorni vozači te da li im se vozačka dozvola može produžiti na 10 godina.
"To nisu samo iskustva naše države, tako je i u Skandinaviji, Njemačkoj i drugim zemljama da su prve dvije godine proba. Ne može se nekome vozačka s danom polaganja na 10 godina. Dakle, za taj period od dvije godine napravit će se presjek stanja, a u tome pomaže Centralni registar u članu 10. Zakona o bezbjednosti saobraćaja u kojem će biti zapisano da li je neko i koliko skupio negativnih bodova, da li je napravio tešku saobraćajnu nesreću, vozio pod dejstvom alkohola ili napravio više prekršaja. I kada se dostigne taj limit negativnih bodova prije nego mu se produži vozačka treba uputiti vozača na provjeru propisa", pojasnio je.
Kako nam je kazao Kovačević, saobraćaj je jedno od najopasnijih ljudskih okruženja i veoma je bitno da svi vozači budu odgovorni i da se nauče saobraćajnoj kulturi. Podsjetio je na proteklih nekoliko dana gdje je u saobraćajnim nesrećama izgubljeno više od 10 života.
"Do kada će se sve to tolerisati. Bitno je naglasiti da su poginuli ljudi koji nisu bili krivi i o tome moramo voditi računa. Pribjegavanje defanzivnoj umjesto ofanzivnoj vožnji spašava živote drugih. Brza vožnja, iživljavanje nad vozilom dovodi u opasnost druge", naglasio je Kovačević.
Kako je kazao ne slaže se samo s činjenicom da mlade ljude treba dodatno finansijski opteretiti jer je prednacrtom predviđeno ponovno plaćanje produženja vozačke dozvole, ali i ljekarsko uvjerenje.
"Uplate za produženje vozačke dozvole su 60 KM, a znamo da je veliki broj mladih ljudi bez posla i da imaju problem s egzistencijom tako da taj finansijski aspekt ove odluke ne podržavam, ali jesam za to da mlade ljude treba kontrolisati prve dvije godine i dati im probni period na osnovu kojeg će biti vidljivo koliko poštuju saobraćajnu kulturu te da li su savjesni vozači koji poštuju propise", kazao je Kovačević.
Kada je riječ o finansijskom aspektu, Kovačević je naveo i to da i stariji vozači iznad 60 godina imaju troškove kada produžavaju vozačku dozvolu na svake tri godine.
"Skoro su svi oni u penziji koja je ionako mala i onda za produženje vozačke dozvole i ljekarsko uvjerenje moraju izdvojiti ukupno 120 KM te na takav način država i kroz dokumente uzima novac. Mislim da je to loša odluka, jer ja jesam za to da se trajanje tih dokumenata ograniči, ali je onda trebalo propisati i neku simboličnu cijenu od naprimjer 10 KM kako bi se papiri obnovili", dodao je Kovačević.
Kovačević zaključuje da će promjene koje se tiču finansijskog dijela teško proći jer će biti otpora, ali kada je riječ o ograničenju na dvije godine, to ne bi trebalo praviti probleme jer je važno sačuvati ljudske živote.