Nedostatak kadra
57

Put pacijenta u KS i dalje problem: Neuređenim sistemom nezadovoljni i pacijenti i ljekari

A. Ku.
Foto: I. Š./Klix.ba
Foto: I. Š./Klix.ba
Nedostatak medicinskog kadra u Kantonu Sarajevo doveo je do nezadovoljstva kako pacijenata tako i ljekara. Kvalitet pružene usluge odavno je upitan, kroz jednu ordinaciju dnevno pređe na desetine pacijenata, a gužve u čekaonicama su postale konstanta.

Iako se godinama priča o definisanju "puta pacijenta" konkretnih rješenja i olakšica nema.

Građani se žale kako je iscrpljujuće čekati odgovor na poziv u ambulanti kako bi se naručili na pregled ili produžili terapiju. Jednostavno, niko se ne javlja. Kada uspiju dobiti uputnicu i dobiti određeni termin uslijedi novi šok - na određene preglede, poput ulutrazvuka, se čeka i po dva mjeseca.

Preusmjeravanje pacijenta "od doktora do doktora" je posebna priča. Jedan kardiovaskularni bolesnik da bi produžio terapiju koju prima svaka tri mjeseca mora otići kod doktora porodične medicine po uputnicu, zatim otići kod interniste da bi specijalista utvrdio da li će terapija biti nastavljena. I tako svaka tri mjeseca. A ako uz to prima još neku terapiju njegov put je još duži.

O ovoj temi smo razgovarali s dr. Salkom Pašovićem, specijalistom opće hirurgije i šefom Poliklinike Opće bolnice "Prim. dr. Abdulah Nakaš".

"Centralna figura u svačijem liječenju jeste porodični ljekar i obično to pacijenti preskaču. Kada je riječ o Općoj bolnici mi imamo dva dijela, specijalističko-konsultativnu službu i dio bolničke zdravstvene zaštite gdje se pacijenti tretiraju kroz hospitalizaciju,to je dijagnostika i terapija određenih oboljenja i stanja. Što se tiče puta pacijenta, imamo dobrih ljekara porodične medicine koji veliki dio obrade na nivou primarne zdravstvene zaštite. Međutim, u zdravstvu je kadrovski deficit, fali puno porodičnih ljekara i ne mogu se adekvatno posvetiti pacijentu", kaže nam dr. Pašović.

Pacijenti se često žale na gužve (Foto: I. Š./Klix.ba)
Pacijenti se često žale na gužve (Foto: I. Š./Klix.ba)

Stava je da je put pacijenta prilično slojevit, a sistem najviše trpi zbog nedostatka ljekara.

"Tamo gdje imamo dovoljno kadra nema liste čekanja i problema. Gdje je kadrovski deficit izražen ima problema. Uz nedostatak ljekara sistem trpi, jer za svaki pregled treba vremena. Mi u Općoj bolnici imamo elektronski sistem naručivanja, a problem su termini", objašnjava dr. Pašović.

Kada bi bilo više ljekara specijalista u opticaju bi bilo i više termina. Vlada Kantona Sarajevo i Ministarstvo zdravstva 2020. godine definirali su referalni put pacijenta koji je dosad nekoliko puta mijenjan, a odnosi se na primarni, sekundarni i tercijarni nivo zdravstvene zaštite.

Cilj je bio skratiti put pacijenta od ljekara porodične medicine, preko specijalističkog pregleda, do hospitalizacije kako bi se pacijentu što prije uspostavila dijagnoza te na vrijeme počelo s adekvatnim liječenjem.

Ipak, do danas u praksi put pacijenta nije olakšan, a oni su prinuđeni da lutaju od jedne zdravstvene ustanove do druge.