Roditeljima prijete kazne, djeca uče o "srpskoj državi u Bosni sa centrom u Sarajevu"
Njih oko 150, djece i roditelja, danas su došli u Sarajevo i pridružili se roditeljima iz Konjević Polja, koji već 22 dana protestuju ispred OHR-a zbog istog problema. Vrbanjčani su se sastali danas u podne i sa predstavnicima OHR-a, a primit će ih i u OSCE-u.
Nedžad Smajlović, otac četvero djece iz Vrbanjaca, od kojih je troje školskog uzrasta, nam je kazao da su predstavnicima OHR-a danas iznijeli svoje probleme, a ovi su, kao i obično, obećali da će nešto uraditi.
"Prvi put nas je prevario bivši ministar Anton Kasipović. Što se tiče prijetnji kažnjavanjem, nama ne trebaju veće kazne od tih da nam djeca nemaju pravo na obrazovanje na vlastitom jeziku i to što nemaju ostale predmete iz nacionalne grupe predmeta. U OHR-u nam je rečeno da će u narednih nekoliko dana izvršiti neki pritisak na Vladu RS-a i ministra Gorana Mutabdžiju. Što se tiče prijetnji, od jutros su nam počele na kućne adrese stizati plave koverte koje je poslala direktorica škole Slađana Šubara, počeli su dolaziti socijalni radnici, koji ulaze u kuće i gledaju koliko ima soba", kaže Smajlović.
"Ovo što nam rade je ispod ljudskog dostojanstva"
On dodaje da im je Ministarstvo obrazovanja uskratilo pravo na dječiji doplatak, jedini izvor primanja. Ovi ljudi se inače bave poljoprivredom i od toga žive.
"U OHR-u su rekli da su zaprepašteni ovakvim ophođenjem prema nama, prije svega, samog Ministarstva, ali i lokalne zajednice. Inače, nas niko od struktura vlasti nije posjetio u posljednja dva mjeseca. Ovo što nam rade je ispod svakog ljudskog dostojanstva. Ja sam mogao ostati u Federaciji BiH, ali sam se vratio. Je li ovo što nam sada rade jasna poruka da se nismo trebali vratiti? Mi tražimo da sva ta djeca idu zajedno u školu, ne tražimo segregaciju, ali ovo je previše", dodaje Smajlović.
Roditelji iz Konjević Polja su pred OHR-om već 22 dana. Tokom vikenda i danas nisu kontaktirali s bilo kim. Muhizin Omerović nam je kazao kako razmišljaju i o tome da jedan dio roditelja ide protestovati ispred OSCE-a.
"Jučer je naš problem bio i na Zastupničkom domu Parlamenta BiH, ali su rekli da nemaju dovoljno informacija. Ne znam kako to? Sredoju Noviću i Ministarstvu civilnih poslova smo se dva puta obraćali i sve dostavili, oni se naravno nikada nisu udostojili da nas prime. OHR i OSCE su svjesni da se prava djece krše u više od 20 škola. Međutim, oni su nas lagali i vršili pritisak na nas, u nadi da ćemo otići odavde, ali nećemo. Ovo je jasno kontinuitet politike međunarodne zajednice prama nama. Princip je isti, cilj je isti, samo se mijenjaju metode. Ovo je nastavak etničkog čišćenja u kojem učestvuje međunarodna zajednica", kaže Omerović.
Roditelji koji su više od 20 dana ispred OHR-a gube nadu da će iko zasukati rukave i riješiti njihov problem. Nekim ambasadama su već poslali, a nekima će poslati u toku dana, zahtjeve za kolektivno iseljenje iz BiH.
"Pozvat ćemo ambasade islamskih zemalja da dođu i da nas posjete, želimo čuti i njihovo mišljenje. Tražit ćemo pomoć i od njih. Ovdje se negira naš kulturni, vjerski i svaki drugi identitet. Kompletno naše bošnjačko biće se negira", dodaje Omerović.
"Ko je počeo rat"
O tome zašto bošnjačka djeca trebaju dobiti nacionalnu grupu predmeta i zašto djeca u RS-u generalno trebaju učiti iz udžbenika u kojima nisu iskrivljene bar historijske činjenice, dovoljno govori sljedeći primjer, o kojem je javnost već manje-više upoznata.
U radnoj svesci "Kontrolni zadaci iz prirode i društva za IV razred osnovne škole" jasno se vidi falsificiranje historije. Već sama pitanja su postavljena tako da djeca moraju dati netačan odgovor, koji naravno imaju u svojim udžbenicima. Spomenimo da su autori udžbenika dr. Milenko Ćurčić i dr. Stevo Pašalić.
Djeca uče o "zavičaju i srpskom prostoru u prošlosti", a jedno od pitanja je: "Prvu srpsku državu u Bosni, sa centrom u današnjem Sarajevskom Polju, osnovao je…". Dalje se navode odgovori: Tvrtko I Kotromanić, Stjepan Kotromanić, Kulin ban i Stojan Janković. Iole obrazovanoj osobi, koja je ovlaš dotakla udžbenik historije, naravno ne one falsificirane, je jasno da je pitanje samo po sebi apsurdno, a o odgovorima da i ne govorimo.
Sljedeće pitanje je "Ko je počeo rat protiv srpskog naroda 1991. i 1992. godine?". Treba li nakon ovoga uopće komentar i objašnjenje zašto je bošnjačkoj djeci potrebna nacionalna grupa predmeta i zašto je djeci u RS-u generalno potrebno da uče činjenice, a ne da im se glava puni falsificiranom historijom?