"Helikopter će se, osim redovnih letova, moći koristiti i za specijalizovane akcije, kao što su: složena medicinska evakuacija, gašenje požara i transport vatrogasaca u zone požarišta, evakuacija stanovništva u svim vanrednim situacijama i transport tereta prilikom elementarnih nepogoda: poplave, potresi, snježni nanosi, požari i slično, kao i za transport i iskrcavanje specijalnog policijskog osoblja na teže dostupna područja izvan mreže komunikacija i druge namjene po potrebi", tvrdi se u odluci o direktnom dugoročnom kreditu RS-a, a koju će na sjednici 28.marta razmatrati poslanici Narodne skupštine RS-a.
Kredit za ovaj "višenamjenski" helikopter bit će tražiti od domaćih finansijskih institucija i društava.
Vlada RS-a u odluci navodi i uslove po kojima će se zadužiti za 9,4 miliona KM, a to je rok otplate minimalno pet i maksimalno do deset godina, minimalan period odgode plaćanja tri godine – uračunat u rok otplate, visina kamatne stope maksimalno do šest posto godišnje...
Vlada RS-a se poziva i na zakon po kojem je dozvoljeno zaduženje RS za finansiranje kapitalnih investicija, u koje je uvrstila i nabavku pomenutog helikoptera.
Stanje ukupnog duga RS-a na dan 30. decembar 2016. godine iznosilo je pet milijardi i 401,75 miliona KM, što čini 56,85 posto procijenjenog BDP-a za 2016. godinu, a stanje javnog duga tog bh.entiteta bilo je četiri milijarde i 308,64 miliona KM ili 45,35 posto procijenjenog BDP-a za 2016. godinu. Procijenjeni iznos BDP-a za 2016. godinu je devet milijardi i 501 miliona KM.
Osnovna djelatnost Helikopterskog servisa RS-a je obavljanje letova za različite potrebe, a između ostalog to su letovi radi obavljanja službenih poslova (prevoženje helikopterima predsjednika RS-a, predsjednika Narodne skupštine, predsjednika Vlade i ministara u Vladi RS-a i drugih).
Specifični su letovi koji se obavljaju za potrebe Ministarstva unutrašnjih poslova i Ministarstva zdravlja i socijalne zaštite RS-a, koji se izvode u skladu sa sporazumima o saradnji.
"Sve navedene letačke aktivnosti izvođene su helikopterima čija je starost u prosjeku veća od 30 (svi helikopteri su starosti od 28 do 36 godina) godina i čije održavanje postaje sve složenije zbog nemogućnosti nabavke originalnih dijelova, naročito kada je riječ o helikopterima 'Gazelle SA -341/342', jer se ovi helikopteri ne proizvode nigdje u svijetu već 20 godina", navodi se u Vladinoj odluci.
Stručni tim Helikopterskog servisa RS-a je u proteklom periodu izvršio analizu tržišta, uzeti su u obzir svi najveći proizvođači helikoptera (Airbus Helicopters, Bell Helicopter, Leonardo Helicopters, Kazan Helicopters) te su na osnovu specifikacija neophodne opreme, i namjene helikoptera, dobijene su ponude, na osnovu kojih su procijenjena neophodna finansijska sredstva od 9,4 miliona za nabavku "višenamjenskog" helikoptera.