Sarajevo: Nastavak gradnje Gradskog autoputa krajem aprila, rok za izgradnju osam mjeseci
Riječ je dakako o nastavku radova na dijelu zaobilaznice koji je puštena u rad u novembru 2015. godine. Također, taj dio zaobilaznice, koji počinje od petlje Butila i koji se pruža prema istoku, smatra se početkom Gradskog autoputa, dok LOT 2C predstavlja nastavak realizacije plana starog nekoliko decenija.
"LOT 2C ide od kraja vijadukta Briješće koji je završen u prethodnom ciklusu do spoja sa ulicom Safeta Zajke. Dionica je dugačka 1.200 metara i sastoji se iz dvije sekcije. Sekcija jedan dugačka je oko 700 metara i predstavlja puni profil autoceste sa prelazom ili pergolom preko željezničkih pruga od 130 metara. Iza pergole je druga sekcija koja se sužava na poprečni presjek gradske saobraćajnice (2+2 bez zaustavne trake) i dolazi se na jedan malo rondo na ulici Safeta Zajke", objašnjava za Klix.ba Mirsad Dizdarević iz Cesta Federacije BiH.
Prema informacijama sa kojima Dizdarević raspolaže, a koje dolaze sa posljednjih sastanaka sa predstavnicima Općine Novi Grad koja je zadužena za implementaciju eksproprijacije na terenu, pomak je napravljen u smislu da će već početkom naredne sedmice, između 11. i 15. aprila, odobrenje za građenje prve sekcije biti konačno uručeno.
Rješenje za samo jednu sekciju uručuje se zbog činjenice da je na tom dijelu eksproprijacija uglavnom okončana, dok se isto ne može reći za sekciju broj dva. Ipak, iz Cesta Federacije poručuju da će po završetku procesa odmah krenuti u gradnju drugog dijela ceste.
"Nakon izdavanja rješenja za građenje imamo spreman modalitet ugovora sa najpovoljnijim izvođačem, a to je zajednički pristup kompanija Euro-Asfalt i ŽGP čija je ponuda oko 9,5 miliona KM što predstavlja iznos vrijednosti svih radova na LOT 2C. Početak radova očekuje se u drugoj polovini aprila, a u međuvremenu će se ići u rješavanje preostalih imovinsko-pravnih odnosa koje provodi Zavod za izgradnju Kantona Sarajevo za potrebe Općine Novi Grad, a sredstva osigurava i investitor Ministarstvo saobraćaja Kantona Sarajevo", rekao je Dizdarević.
I pored činjenice da radovi na prvoj sekciji počinju uskoro, nije poznat način spoja LOT-a 2C sa ulicom Safeta Zajke.
"Postoje dvije varijante. Jedna je da će se zadirati u ulicu Safeta Zajke sa kružnim tokom na za to predviđenoj lokaciji. Ipak, ta lokacija mora biti 'očišćena', tj. mora se uraditi eksproprijacija, a ukoliko to ne bude riješeno ići će se na opciju priključka sa tzv. pomoćnom cestom", objasnio je Dizdarević.
Nažalost, jednom kada se gradnja LOT-a 2C okonča, neizvjestan je nastavak projekta gradnje Gradskog autoputa koji bi se trebao pružati sve do tunela u Velešićima.
Priključak na ulicu Safeta Zajke je alternativno rješenje iz prostog razloga što bi se Sarajevska zaobilaznica originalno trebala spojiti sa Gradskim autoputem koji završava na Ciglanama. LOT 2C upravo leži na lokaciji Gradskog autoputa čiju gradnju sprečava opsežna eksproprijacija.