Sarajevska kultna dvorana Skenderija bit će proglašena kulturnim naslijeđem prvog reda
"Kompleks KSC Skenderija je davno trebao biti proglašen arhitektonskim i kulturnim naslijeđem prvog reda jer se radi o prvoklasnom arhitektonskom djelu svoga vremena. Ne govorim o bivšem socijalističkom režimu, već o modernizmu i arhitekturi Zapada koja je bila poznata kao brutalizam", obrazložio je.
Tokom posljednje sjednice kantonalne Skupštine ministar prostornog uređenja, građenja i zaštite okoliša Faruk Kapidžić je najavio da će i drugi značajni objekti dobiti ovakav status tj. da će ih država zaštititi.
Zakon o zaštiti kulturne baštine Kantona Sarajevo nalaže sljedeće aktivnosti:
- evidentiranje i valorizaciju lokaliteta;
-
utvrđivanje svojstva dobra baštine;
-
utvrđivanje statusa dobra baštine;
-
upis dobra baštine u odgovarajući registar;
-
naučno i stručno istraživanje podataka od značaja za dobro baštine;
-
stalno nadgledanje i kontrolu stanja dobra baštine;
-
čuvanje, održavanje i pravilno korištenje, planiranje i provođenje planova u skladu s prirodom dobra baštine;
-
sprečavanje uništavanja, oštećenja ili skrnavljenja te zabranu svake radnje kojom se neposredno ili posredno može izmijeniti ili narušiti svojstvo dobra baštine;
-
konzervaciju, restauraciju, adaptaciju, revitalizaciju, rekonstrukciju, obnovu te nadzor nad interpolacijom unutar dobra baštine;
-
organizaciju prenošenja dobra baštine;
-
zabranu prenošenja, raspolaganja i iznošenja dobra baštine u inozemstvo bez prethodne saglasnosti;
-
provođenje i drugih mjera u skladu s ovim zakonom, drugim propisima, ugovorima i međunarodnim konvencijama.
Prošle godine je Skenderija svrstana među objekte brutalističke arhitekture u svijetu, što je inicijativa Njemačkog arhitektonskog muzeja za spašavanje brutalističkih djela. Prijedlog i materijal za inicijativu pripremila je Mejrema Zatrić u ime Asocijacije arhitekata Bosne i Hercegovine.
Iz Muzeja su Skenderiju opisali kao "ekspresivnu" zgradu ispred koje se nalazi prostrani trg. Naglasili su da je smještena u centru grada tako da afirmira geografsku strukturu grada te da na simboličan i materijalan način ukazuje na to da pripada gradu.
Objekat su projektovali Halid Muhasilović, Živorad Janković i Ognjen Malkin.