Bez suštinskih promjena
208

Sarajevska vlast je odlučila da podilazi studentima: Visoko obrazovanje ostaje loše

B. R.
Skupština Kantona Sarajevo (Foto: D. S./Klix.ba)
Skupština Kantona Sarajevo (Foto: D. S./Klix.ba)
Skupština Kantona Sarajevo je djelomično udovoljila studentima, ali se u visokom obrazovanju neće ništa suštinski promijeniti - ostat će neprimjereno 21. stoljeću.

I vladajući i opozicija su se trudili da podilaze studentima Univerziteta u Sarajevu (UNSA). Izmjenama Zakona o visokom obrazovanju omogućili su im još jedan septembarsko-oktobarski ispitni rok, kao i prijenos tri predmeta u sljedeću akademsku godinu. Samofinansirajući studenti, koji su položili sve predmete i imaju prosjek osam i više, bit će oslobođeni plaćanja školarine.

Ovo su bili neki od zahtjeva Studentskog parlamenta (SPUS) kojem se antagonizirala grupa studenata zbog toga što je nezadovoljna njegovim radom, a koja je imala i svoje zahtjeve. Između ostalog, ova grupa je tražila da se razmotri smanjenje školarine. Protestovala je nekoliko puta, a iz SPUS-a su poručili da iza nje stoji Vijeće mladih Kantona Sarajevo. Jedni druge su zasuli i teškim optužbama.

Kantonalni zastupnici, strahujući od gubitka glasova i suštinskih promjena u visokom obrazovanju, odlučili su se na podilaženje i populizam. Takvog mišljenja su i pojedini profesori i asistenti, što su naveli i na društvenim mrežama. Navedenim izmjenama zakona još više se podigla tolerancija za manje učenja, a čini se da je predstavnicima studenata, ko god oni bili, ključno bilo upravo to.

Pravdali su ovaj zahtjev otežanim uslovima studiranja u pandemiji koronavirusa, što jeste činjenica. Međutim, sigurno je da su nadležni mogli iznaći druge načine kako da olakšaju studiranje, ali ne i dodatnim snižavanjem kriterija koji se godinama srozavaju. Time se još više dovodi u pitanje načelo meritornosti - učenja, truda i rada, a čiji bi glavni protagonista upravo trebale biti škole.

U međuvremenu, sve ostalo u sarajevskom visokom obrazovanju ostaje nepromijenjeno - ostaje loše. Studenti, ni protestima ni na bilo koji drugi način, nisu tražili da se poboljša kvalitet nastave, da njihovi profesori i asistenti budu bolji, da im biblioteke budu bolje, da se poboljšaju uslovi boravka u samim fakultetima i studentskim domovima koji su katastrofalni, da im se olakša zapošljavanje tokom studiranja.