Kako navode iz Udruženja Giro di Sarajevo, biciklistička parkirališta, kao i biciklističke staze, predstavljaju preduslov odvijanja biciklističkog saobraćaja u gradovima.
"Zbog tog nastojimo da, kao članovi Giro di Sarajeva, prvog i najvećeg udruženja gradskih biciklista, damo svoj doprinos razvoju biciklističke infrastrukture u gradu. Naš cilj je, da primjenom najboljih dostupnih praksi u projektovanju biciklističke infrastrukture, napravimo projekte koji će služiti kao svojevrsni model-objekti i biti u potpunosti primjenjivi i izvedivi na bilo kojoj drugoj lokaciji u gradu, što je vrlo važno za naš grad u kome su ove godine izgrađene prvi kilometri biciklističkih staza", rekao je za Klix.ba Damir Margeta, inžinjer saobraćaja i član Udruženja Giro di Sarajevo.
Parking u Ćemaluši
Članovi Gira su prethodnih godina ostvarili saradnju sa općinama Centar i Stari Grad, sa kojima su izgradili biciklističko parkiralište kod BBI centra, odnosno iza Sarajevske katedrale. I ove godine su Općini Centar predložili nekoliko lokacija za postavljanje biciklističkih parkirališta na precizno odabranim i atraktivnim gradskim lokacijama, čime bi se biciklistima omogućio lakši pristup centru grada. Jedna od ovih lokacija je bila i ulica Ćemaluša.
Općina Centar je odlučila finansirati građenja, a u ime Gira su Amina Sokolović i Damir Margeta predali projektno rješenje parkirališta.
"Lokaciju ulice Ćemaluša smo odabrali iz više razloga. Prije svega, parkiralište se nalazi u centru grada, neposredno uz najprometniju pješačku zonu ulice Ferhadija i omogućit će sigurno odlaganje bicikla za bicikliste koji više neće morati gurati svoje bicikle kroz gusti pješački tok glavne sarajevske ulice. Drugo, na trotoaru Ćemaluše, neodgovorni vozači često nepropisno parkiraju svoja motorna vozila. Ova pojava je bila toliko izražena da je upravo ova lokacija bila čest predmet negodovanja građana i objava njihovih fotografija na Facebook stranici 'Moj grad, moja sigurnost, moja odgovornost' kako bi se skrenula pažnja na vrlo neodgovorno ponašanje i ovu negativnu pojavu u saobraćaju. Zbog neprohodnosti trotoara, pješaci su često morali da se kreću cestom sa motornim vozilima. Ozbiljno smo shvatili ovaj problem i projektovali parkiralište tako da ima dvojnu funkciju", kazao je Margeta.
Neodgovorni vozači ne mogu trotoar koristiti kao parking
Pojasnio je da su stalci za bicikle postavljeni uz ivičnjak trotoara u takvom rasporedu koji će onemogućiti neodgovorne vozače da trotoar koriste kao parking, a da pritom isti ne sužavaju trotoar i smetaju pješacima pri njihovom kretanju.
"Ovako smo stvorili novi saobraćajni kapacitet u vidu biciklističkog parkirališta za 20 bicikala, spriječili nepropisno parkiranje automobila i trotoar priveli njegovoj osnovnoj funkciji - kretanju pješaka. Iako je korištenje biciklističkih parkirališta kao fizičke zapreke bespravnom parkiranju česta projektantska praksa u svijetu, ovo je prvi put u BiH da se koristi, ova, sekundarna funkcija stalaka za bicikle. Zbog ovoga se nadamo da će kolege arhitekti preuzeti ovo idejno rješenje i koristiti ga u budućem projektovanju u situacijama kada je to opravdano", naglasio je ovaj inžinjer saobraćaja. Dodao je da jedna posebnost ovog biciklističkog parkirališta u Ćemaluši je prva primjena tzv. A-stalka za bicikle u Sarajevu, a vrlo vjerovatno i u cijeloj BiH.
Visok stepen sigurnosti
Ovaj stalak omogućava visok stepen sigurnosti protiv krađe i vandalizma nad biciklima. Razlika u odnosu na "obrnuto-U stalke" koji su postavljeni kod BBI centra i Katedrale je postojanje dodatne poprečne prečke između njegovih krakova koja omogućava jednostavnije i sigurnije privezivanje bicikla za stalak primjenom odgovarajućih brava za bicikle.
"Ovdje bi zaista skrenuli pažnju biciklistima koje bicikle ostavljaju na javnim površinama da koriste tzv. U-brave koje pružaju visok stepen sigurnosti od krađe jer se ne mogu lako presjeći kao sajle sa zaključavanjem koje lopovi presjeku za nekoliko minuta korištenjem najobičnijih kombinerki. Nadalje, ova prečka ima i sekundarnu - marketinšku funkciju i omogućava jasno obilježavanje biciklističkog parkirališta, što smo i uradili postavljanjem znaka biciklističkog parkirališta, te loga Općine Centar i Giro di Sarajeva koji su partnerski implementirali ovaj projekat", kazao je Margeta.
Izrazio je nadu se da će ovo biciklističko parkiralište koristiti sarajevskim gradskim biciklistima i olakšati njihovo kretanje i pristup centru gradu.
Giro di Sarajevo je najavilo saradnju sa Općinom Stari Grad sa kojom će u narednoj sedmici izgraditi biciklističko parkiralište sličnog izgleda i kapaciteta kod Doma Armije BiH.
"Implementacijom ovakvih, malih, ali konkretnih projekata, želimo zainteresovati i nove potencijalne partnere za naš rad, bilo da se radi o udruženjima građana, privatnim investitorima, međunarodnim organizacijama ili predstavnicima lokalnih vlasti", zaključio je Damir Margeta.