U uvodnom dijelu reportaže, Katalonci Sarajevo opisuju kao glavni i najnaseljeniji grad u BiH, posebno prepoznatljiv po svojim tramvajima koji su postali simbol grada na Miljacki.
"Tramvajski saobraćaj u Sarajevu je počeo davne 1885. godine, za vrijeme Austro-Ugarske vladavine. Danas, tramvajska pruga i tramvaji imaju posebno značenje jer tokom rata nikada nisu prestali saobraćati", piše magazin Mirall.
Nakon što je BiH proglasila nezavisnost od Jugoslavije, piše navedeni list, više od 18.000 bosanskih Srba naoružani mitraljezima, tenkovima, minobacačima i snajperima, opkolilo je grad ubivši u narednim godinama preko 11.500 građana Sarajeva.
"Čini se nevjerovatnim, ali tramvajski saobraćaj nije prestajao tokom trogodišnje okupacije grada. Vozio je 5. aprila 1992. godine kada su snajperskim hicima ubijene Suada Dilbegović i Olga Sučić, prve žrtve opsade. Nije prestajao voziti ni kada je minobacačka granata ubila 68 i ranila 144 osobe na pijaci Markale. Tramvaj nije prestao voziti ni kad je ubijen potpredsjednik Vlade Republike Bosne i Hercegovine Hakrija Turajlić. Nije čak prestajao saobraćati 29. feburara 1996. godine kad je rat zvanično završen i kad je snajper ubio jednu ženu dok je čekala tramvaj", navodi između ostalog magazin Mirall
Danas, desetine hiljada građana koriste ovo prevozno sredstvo i bez njega Sarajevo ne bi bilo to što je danas. Na nekim tramvajima se još uvijek vide ožiljci opsade.