Sattler o govoru Alkalaja u Vijeću sigurnosti: Volio bih da smo imali više izbalansiran istup
Ipak, u jednoj rečenici, osvrnuo se i na govor bh. ambasadora.
"Što se tiče sjednice Vijeća sigurnosti UN-a, volio bih da smo imali više izbalansiran istup predstavnika Bosne i Hercegovine. Ono što je najvažnije s te sjednice jeste da imamo produženje EUFOR-a za još godinu. To je ključno, a sve ostalo će biti brzo zaboravljeno", rekao je Sattler.
Alkalaj je na jučerašnjoj sjednici iznio niz žestokih kritika na račun visokog predstavnika u BiH optuživši ga da je preduzeo radnje protivne Aneksu 10 Dejtonskog mirovnog sporazuma i Ustava BiH, dovodeći je, kako je naveo, u stanje destabilizacije.
"Prva sporna stvar je sljedeća. BiH je svojim ustavom utvrđena kao demokratska zemlja koja djeluje pod vladavinom prava i slobodnim i demokratskim izborima. Ovaj princip visoki predstavnik je prekršio nametanjem izmjena izbornih pravila po završetku izbora. Osim toga, visoki predstavnik je prevario sve birače u BiH, jer sigurno bi glasali drugačije da su bili upoznati sa novim izbornim pravilima", rekao je Alkalaj.
Istovremeno, navodi Alkalaj, visoki predstavnik je prevario sve aktere izbora, tačnije sve političke partije i nezavisne kandidate, koji bi svakako ponudili drugačije izborne liste i izborne programe koji bi bili u skladu novim izbornim pravilima.
"Kako BiH može sprovesti svoj ustavni princip da je demokratska zemlja, ako se mijenjaju pravila izbora poslije izbora? To nikako ne može, a visoki predstavnik je taj koji je to onemogućio, koji u svom radu nema pravo da radi bilo šta suprotno Ustavu BiH. Da li to znači da BiH i njeni građani nisu dovoljno dobri za potpunu demokratiju", pitao je Alkalaj.
Prema njegovom mišljenju, druga sporna stvar je to što je Schmidt nametnuo ovakve izmjene Izbornog zakona BiH čije se vrednovanje sprovodi kroz matematičku formulu i koeficijent za učešće u izbornom procesu određen je u skladu s nacionalnom pripadnošću glasačkog tijela.
"To znači da imate državljane BiH koji su etnička manjina u određenim dijelovima zemlje i koji imaju koeficijent od, na primjer, 0,5, dok građani iste nacionalnosti u južnom dijelu BiH imaju koeficijent 1,5, što im daje veća prava i šanse u izbornom procesu. To je krajnji oblik etničke diskriminacije, koji je zabranjen aktima Ujedinjenih nacija kao što su UN Konvencija o građanskim i političkim pravima i Evropska konvencija o ljudskim prava i osnovnim slobodama", dodao je Alkalaj.