Schmidt poništio sporne zaključke NSRS-a usmjerene protiv Suda i Tužilaštva BiH
Schmidtovom odlukom se navodi da zaključci na sjednici NSRS-a 24. i 25. decembra 2024. godine krše obaveze Republike Srpske i obaveze iz Aneksa 4 i Aneksa 10 Općeg okvirnog sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini.
"Zaključci koje je usvojila Narodna skupština Republike Srpske predstavljaju nepromišljen pokušaj Narodne skupštine Republike Srpske da stvori posebna pravila za konceptualno i pravno negiranje načela Dejtonskog mirovnog sporazuma, koji je temelj za pravni okvir Bosne i Hercegovine. Svako nepoštivanje ovog sporazuma dovest će u pitanje stabilnost i pravni integritet zemlje i mogućnost uravnoteženja političkih pozicija na pošten i demokratski način. Sve dok se demokratska integracija u transatlantsku i evropsku zajednicu u potpunosti ne ostvari, međunarodna zajednica ne može ostati nijema i mora doprinijeti očuvanju međunarodno dogovorenih načela Dejtonskog mirovnog sporazuma (GFAP) kao temelja multietničke države bez diskriminacije", naveli su iz OHR-a.
Odlukom se zabranjuje primjena dolje navedenih konkretnih zaključaka iz člana 1. ove Naredbe:
"Narodna skupština RS-a ovim putem obavezuje Vladu RS-a da u roku od 30 dana dostavi u dalju proceduru zakon kojim će se urediti postupak razmatranja pitanja o kojima odlučuje Parlamentarna skupština BiH na način da Narodna skupština RS zauzme stav. prvo o tim pitanjima."
Zaključak broj 02/1-021-1563/24:
"Narodna skupština RS zadužuje Zakonodavni odbor Narodne skupštine RS da pripremi izmjene i dopune Prijedloga zakona o zaštiti ličnih podataka BiH i stava o Prijedlogu zakona o graničnoj kontroli BiH i dostavi ih predstavnicima Srba u Parlamentarnoj skupštini BiH."
Zaključci broj 02/1-021-1564/24:
"4. Narodna skupština RS-a napominje da pravni sistem EU ne prihvata mogućnost da neizabrani strani državljanin donosi zakone umjesto demokratski izabranih institucija; Narodna skupština RS zahtijeva od imenovanih i izabranih predstavnika srpskog konstitutivnog naroda RS u zajedničkim institucijama da obustave donošenje odluka u domenu evropskih integracija dok se ne steknu uslovi koji obezbjeđuju da se proces evropskih integracija odvija u skladu sa principi demokratije i vladavine prava su ispunjeni."
"5. Narodna skupština RS-a traži da se ponište akti proizašli iz neustavnog djelovanja stranog pojedinca, koji po Ustavu nije ni ovlašteni predlagač zakona ni zakonodavac, te otklone odstupanja uzrokovana takvim neustavnim aktima kako bi se da nesmetano napredujemo ka Evropskoj uniji.”
"8. Narodna skupština RS-a upozorava da evropski pravni standardi zabranjuju vođenje nehumanih i ponižavajućih sudskih postupaka protiv lica u zdravstvenom riziku, što Sud BiH trenutno čini, čime se Bosna i Hercegovina udaljava od evropskog puta. Narodna skupština RS smatra da predsjednik RS i direktor Službenog glasnika RS treba da prestanu da se odazivaju na pozive Suda BiH, sve dok predsjednik RS ne bude zdravstveno sposoban za učešće u postupku."
"9. Narodna skupština RS traži od imenovanih i izabranih predstavnika srpskog konstitutivnog naroda RS u zajedničkim institucijama BiH da obustave donošenje odluka na nivou BiH, osim u slučajevima kada se odlučivanje odnosi na prenos nadležnosti sa Republike Srpske. zajedničkim institucijama ili kada se pozicija RS-a dovede u opasnost na drugačiji način, sve dok Evropska unija ne obezbijedi uslove i standarde koji omogućavaju normalno i pravično suđenje u BiH, što trenutno nije slučaj zbog neustavan i nezakonit proces donošenja odluka neizabranog pojedinca, čiji se ostanak u BiH više ni na koji način ne može opravdati."
"11. Narodna skupština RS-a napominje da se zloupotreba Tužilaštva BiH i pokušaj miješanja u rad najvišeg predstavničkog tijela RS moraju pojedinačno identifikovati i procesuirati. U suprotnom će Narodna skupština RS-a biti prinuđena, radi zaštite Općeg okvirnog sporazuma za mir u BiH i ustavnog poretka RS-a, poduzeti posebne mjere u cilju zaštite Dejtonskog sporazuma."
"Ovaj nalog je izdat u skladu sa međunarodnim mandatom Visokog predstavnika i nije izdat kao zamjena za bilo koju domaću vlast. Ona ima prednost nad bilo kojim nedosljednim odredbama Ustava Republike Srpske, bilo kojim zakonom, propisom ili aktom, postojećim ili budućim. Ova Naredba je direktno primjenjiva i nije potrebna nikakva daljnja radnja da bi se osiguralo njeno pravno dejstvo", navodi se u odluci Schmidta.
Istaknuto je da nalog stupa na snagu odmah po objavljivanju na službenoj web stranici Ureda visokog predstavnika.