"Historijski dogovor"
40

Sindikat GRAS-a pozvao skupštinu da usvoji sporazum s vladom: Neće biti otpuštanja "preko koljena"

B. R.
Foto: N. G./Klix.ba
Foto: N. G./Klix.ba
Na današnjoj sjednici Skupštine Kantona Sarajevo bit će razmatran sporazum kojim je predviđeno dugoročno rješavanje problema u GRAS-u. Predsjednik sindikata ovog preduzeća Amir Muminović je pozvao Skupštinu da usvoji sporazum koji je nazvao historijskim.
Muminović očekuje da zastupnici usvoje sporazum između GRAS-a i Kantonalne vlade te je poručio da će se time spasiti preduzeće.

"Taj sporazum je za nas historijski i prvi put je od jedne vlade došao papir koji je jasno definisao sve probleme koji su nas doveli u ovakvo stanje. Za svaki problem postoji rješenje s jasnim rokovima i jasnim zadacima šta treba uraditi Vlada KS i šta treba uraditi GRAS", izjavio je.

Prema njegovim riječima, s oduševljenjem su uprava i Sindikat prihvatili ovaj sporazum s tim da je bilo sugestija za zaštitu sporazuma ako se promijeni vlada. Upozorio je na negativne posljedice ako se sporazum ne prihvati.

"Ostalo je bilo kako smo očekivali i o čemu smo govorili dugi niz godina. Ako se bude prolonigralo njegovo usvajanje ili ako se ne prihvati, bojim se da će doći do protesta. Mi ne možemo registrovati vozila i dobrom voljom ministra nabavljamo naftu. Problem su radničke plate i registracija vozila. Upitno je koliko ćemo moći izdržati. Sporazumom se ovo rješava i GRAS bi u vrlo kratkom periodu došao na zdrave noge, svakim danom bismo poboljšavali uslugu", tvrdi Muminović.

"Analiza PWC-a pokazala da su 283 radnika viška"

Zatim se osvrnuo na dio sporazuma koji nalaže smanjenje broja radnika podsjetivši da je to prijedlog proistekao iz analize stanja u preduzeću, koju je izvršila britanska kompanija PricewaterhouseCoopers (PWC).

"Imamo dogovor za novu sistematizaciju i novu optimizaciju, koje bi se trebale uraditi u što kraćem periodu da bismo došli do broja radnika koji su neophodni za funkcionisanje preduzeća. Stav vlade nije da se smanjivanje broja radnika radi preko koljena. Radnici se trebaju zbrinuti, a to će se raditi preko penzionisanja, kroz promjenu radnog mjesta i prekvalifikaciju. Postoji dobra volja, ovo je historijski dokument i molimo zastupnike da prihvate ovaj sporazum - da spase firmu koja ima 1.400 radnika i da dobijemo javni prijevoz kakav Kanton Sarajevo zaslužuje", istakao je.

Ocijenio je da se vlada maksimalno obavezala da uradi ono što je u njenoj mogućnosti i nada se da će i nova vlast raditi po predloženom sporazumu. Tužbu GRAS-a prema Kantonu Sarajevo zbog nepoštivanja zakona o komunalnoj djelatnosti je nazvao eventualnom zaštitom u slučaju da se sporazum ne bude poštovao.

Kako je kazao za Klix.ba, problem viška radnika postoji godinama i u javnosti se mnogo spekuliralo koliko je radnika zaista viška. Ne misli da je analiza PWC-a o broju radnika odgovarajuće napravljena.

"PWC je napravio program rekonstrukcije GRAS-a i definisao je broj radnika. Mislim da nisu dobro definisali, jer su uzeli parametre sa zapada, odnosno uslove u kojima GRAS ne posluje. Uprava preduzeća i vlada su za to da se napravi optimalna organizacija koja će se oslanjati na ono što je predložio PWC. Onda da definišemo broj radnika. Ako bude viška radnika, onda ćemo razgovarati kako da zbrinemo te radnike. Ima tu niz opcija. Mi smo dosta stara firma i mnogo je ljudi pred penzionisanjem. Ali ovo ne treba biti kamen spoticanja da se ovaj sporazum ne usvoji i da uspije na kraju krajeva. Svi moramo podnijeti bol da bi ovo uspjelo", izjavio je Muminović.

Ponovio je da fali proizvodnih radnika - vozača, mehaničara i kontrolora. Ukazao je na tačan broj radnika za koje je analizom utvrđeno da su višak.

"Mislim da su naveli da su 283 radnika viška. Ali, mi ne obavljamo funkciju na svim linijama zbog nedostatka vozila. Kada bismo se vratili na sve linije, tu bi se pojavio manjak uposlenika. Oni nisu iznijeli dobre parametre jer su oni to radili prema standardima na zapadu gdje je mnogo veći broj vozila, gdje kupljena vozila servisira njihov proizvođač. Mi nismo u takvoj situaciji. Potreban je optimalan broj radnika - ni po babi, ni po stričevima", potcrtao je.

"Ako se ne usvoji sporazum, 1.400 radnika će biti višak"

Kako je izjavio, svjestan je da se radnici boje navoda o višku, ali da može biti višak njih 1.400 ako se ovaj sporazum ne usvoji.

"Firma se onda gasi i to u vrlo kratkom roku. Onda nemamo šta razgovarati", naglasio je.

Istakao je da trenutno postoje dovoljne količine goriva i ponovio je da će sporazumom GRAS ponovo dobiti licencu, što će im mnogo značiti.

Osim što nalaže smanjivanje broja radnika, podrazumijeva i višemilionske investicije u ovo preduzeće u narednih nekoliko godina.