"Zaostatak u gradnji cesta je zaostatak u razvoju. Akcize su garant za kredite koji se mogu uzeti", kazao je Škaljić, dodajući da je potrebno precizno iskazati kako će to uticati na standard i poslovni ambijent te pokušati drugim mjerama preduprijediti negativne efekte koji proizvode povećane cijene goriva.
Škaljić je danas na sjednici Zastupničkog doma predložio usvajanje seta zakona o akcizama kojima se predviđa povećanje akciza za naftu i naftne derivate za 15 feninga, ali da to treba uraditi na način da se ne dođe u poziciju gde će se izgubiti vrijeme.
"Moguće je odgoditi izjašnjavanje, a dobiti dodatnu argumentaciju, te na prvoj sjednici u novembru usvojiti zakone o akcizama", smatra poslanik SBB-a.
Zamjenik predsjedavajućeg Vijeća ministara BiH i ministar financija i trezora BiH Vjekoslav Bevanda podsjetio je da je prijedlog Zakona o akcizama, slijedom dogovora i potpisanih sporazuma entitetskih premijera Fadila Novalića i Željke Cvijanović, prenesen u Reformsku agendu i ugrađen u Pismo namjere s Međunarodnim monetarnim fondom, gdje je obaveza BiH da osigura dodatni prihod za izgradnju cesta.
Istakao je da Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o akcizama u BiH, koji je predložilo Vijeće ministara, ne urušava sistem indirektnog oporezivanja u BiH.
Bevanda je također naglasio da će se usvajanjem zakona osigurati 819 miliona KM, što će biti povećanje za 300 miliona u odnosu na postojeće stanje.
Članovi Komisije za finansije i budžet Zastupničkog doma PSBiH jučer su odbili set zakona kojima se predviđa povećanje akciza za naftu i naftne derivate za 15 feninga, jer većina smatra da bi primjena predloženih zakona proizvela negativne efekte za građane i privredu.