Sarajevo
71

Sljedeće sedmice djelomično otvaranje garaže kod Hitne pomoći, direktor ONSA-e: Pliva u podzemnim vodama

B. R.
Garaža kod Hitne pomoći u Sarajevu (Foto: D. S./Klix.ba)
Garaža kod Hitne pomoći u Sarajevu (Foto: D. S./Klix.ba)
Direktor Javnog preduzeća Novo Sarajevo (ONSA) Anel Tahirbegović je najavio da će garaža kod Hitne pomoći sljedeće sedmice biti djelomično otvorena. Objasnio je probleme koji se odnose na ovu građevinu. Već je moguće podnijeti zahtjev za zakup parkinga.
Na današnjoj sjednici Općinskog vijeća Novo Sarajevo izjavio je da su riješeni problemi koji se odnose na vodovodni sistem garaže, a zbog kojih je prolongirano otvaranje. Garaža je trebala biti otvorena krajem prošlog mjeseca.

"Zamolio sam Zavod za izgradnju Kantona Sarajevo i sve ostale da promptno djelujemo kako bismo tu situaciju riješili i po meni je ta situacija riješena. Očekujemo da će garaža od sljedeće sedmice biti u upotrebi, u kapacitetu u kojem je to moguće", ukazao je.

Uvjerava da je Zavodu dostavio primjedbe i da su se jučer u samoj garaži sastali predstavnici Javnog preduzeća, izvođač radova i predstavnik Općine Novo Sarajevo obišli garažu.

"Usaglasili smo se da sve primjedbe budu riješene sljedeće sedmice. Osim primjedbe koja se odnosi na pukotine na ploči garaže", istakao je Tahirbegović.

Tokom jučerašnjeg sastanka rečeno mu je da garaža pliva u podzemnim vodama.

"Taj razgovor je bio interesantan zato što je možda prvi put istaknuta suština problema ove garaže. Projekat građevine je rađen po uzoru na neki portugalski projekat. Projektant je htio da garažu uklopi u cijelo to područje na kojem se nalazi. Napravljeni su propusti u smislu da Portugal nema kišnih dana koliko ima Sarajevo, da nema toliko problema s podzemnim vodama koliko ima Sarajevo. Da skratim, cijeli objekat garaže pliva u podzemnim vodama. Nisam vjerovao da je to moguće, ali je očigledno moguće - tako su mi objasnili", ispričao je.

Govorio je o tome kakav je utjecaj podzemnih voda na garažu i tvrdi da problema neće biti.

"Pliva u smislu da svo vrijeme ima aktivne dvije, odnosno četiri pumpe za prebacivanje podzemnih voda u kanalizacionu mrežu ili odvod na kojem su oborinske vode. Oborinske vode se kontinuirano akumuliraju. U slučaju da se povećaju podzemne vode, postoje preljevne cijevi u kojima je voda pokazatelj da su pumpe stale, tj. nivo podzemnih voda je prevelik te će se voda početi ulijevati u garažu. Taj sistem je riješen projektno i to je poprilično u redu", uvjerava Tahirbegović.

Također je objasnio otkud pukotine na ploči garaže, za koje je ukazao da će se uvijek iznova pojavljivati.

"Pukotine su posljedica toga što nema diletacije, kako jedna strana objekta više tone u odnosu na drugu. To se neće zaustaviti zbog ovoga što sam maločas objasnio. Objekat će stalno imati pukotine koje se na neki način mogu samo preventivno sanirati", rekao je direktor Javnog preduzeća Općine Novo Sarajevo.

Ovo javno preduzeće je također krajem augusta počelo primati zahtjeve za zakup ove garaže. Obrazac zahtjeva i druge informacije dostupne su na ovom linku.

Podsjećamo, izgradnja je počela u ljeto 2020. te je trebala biti završena do sredine novembra 2020. Tadašnji kantonalni premijer Mario Nenadić (SBB) je prilikom početka radova izjavio da će biti napravljena za manje od pet mjeseci. Nedugo nakon toga, izgradnja je zaustavljena te je periodično nastavljana.

Direktorica Zavoda za izgradnju Kantona Sarajevo Belma Barlov je u aprilu prošle godine kao jednu od ključnih prepreka istakla poskupljenje građevinskog materijala. Tada je procijenila da će dodatni trošak biti 300.000 KM. Kantonalna vlada je u julu 2020. saopćila da je osigurala 4,4 miliona KM za izgradnju garaže za 165 vozila, a da je Općina Novo Sarajevo ustupila zemljište vrijedno 1,5 miliona KM.