Radi se o Esadu Omersoftiću, koji je 1. januara u ranim jutarnjim satima nestao prilikom slijetanja automobila u rijeku Bosnu u Maglaju.
Solak navodi da su jučer pregledali cijelu dionicu od Maglaja do Doboja, te da su imali podršku kolega i s kopna i s čamcima na samoj Bosni. U jednom dijelu su imali i pomoć kolega ronilaca, ali vrlo loša vidljivost i hladna voda im je otežavala rad.
"Danas nastavljamo aktivnosti na tom dijelu", ističe Solak, dodajući da nije obustavljena ni potraga za mladićem Aldinom Mulićem koji je stradao sredinom decembra prošle godine u Sarajevu.
Napominje također da su loši vremenski uslovi, općenito, nepovoljni za ovakav vid potrage.
"Pošto je hladna voda tijelo može provesti pod vodom mnogo duže nego što bi to bilo u nekim toplijim periodima. To je već prešlo nekih 20 dana. Očekivati je da se tijelo stradalog mladića iz Sarajeva počne kretati prema površini, ako je ostalo negdje na dnu. Nadati se da je tu, da nije u porastu rijeke Miljacke i Bosne otišlo dalje ili negdje zaglavljeno ispod vode", kazao je Solak.
Ističe da će poduzeti sve što mogu da probaju locirati i jednog i drugog mladića.
"S kolegama iz Gorske službe u BiH, Interventna spasilačka služba iz Mostara, razgovarali smo da u subotu probamo raditi zarone na dva specifična mjesta oko Maglaja, takozvani Hadžijin vir i Marsovac. To su mjesta gdje se u prošlosti nalazilo više utopljenika. Mještani, a i mi smatramo da su to mjesta gdje bismo mogli locirati stradalog mladića Esada", kazao je direktor FUCZ.
Ističući da građani trebaju biti svjesni opasnosti koje donosi rijeka, naveo je da je FUCZ izdala upozorenje, odnosno način ponašanja kada se dođe u tu situaciji, jer niko ne može sa sigurnošću reći da mu se to neće desiti. Uvijek postoji mogućnost da se usljed poledice i neprilagođene brzine izgubi kontrola nad vozilom i upadne u rijeku ili jezero.
"Treba da budemo svjesni da ćemo imati jedan udar u vodu, da se u tom trenutku čvrsto držimo za volan, da uklonimo pojas ako smo vezani, otvaramo prozor. Prozor se može otvoriti i ako ste pod vodom sigurno dva-tri minuta. Tada još imate vazduha u samom vozilu. Otvarate prozor da uđe voda u auto. Tada izlazite kroz sam prozor. Kada uđe voda imate i dalje minutu vremena da dišete, čuvate vazduh, izlazite i idete na površinu i krećete se prema obali", pojasnio je Solak.
Kaže da su to stvari koje svi moramo znati, ali vrlo često imamo slučaj da mladi ljudi, sposobni stradaju u plitkim vodama“. Naveo je primjer trojice mladića koji su stradali prošle godine na Vrbasu kod Jajca u dubini od dva i po - tri metra.
"Upravo u tom trenutku nastupi panika, blokada. Ali trebamo biti svjesni postojanja opasnosti, da se tako nešto može svima desiti. Mislim da moramo biti spremni da odgovorimo. Nismo svi isti i vrlo često ljude uhvati panika u tom trenutku i slabo ko može djelovati. Dali smo određene preporuke kako se ponašati u takvim uslovima. Nadati se da ćemo bar nekome pomoći ako bi bio u sličnoj situaciji", kazao je Solak.