Nakon sjednice
115

Špago, Imamović i Muslić traže hitne odgovore: Dvije milijarde KM sporova vode BiH prema ekonomskom slomu

Piše: A. A.
Špaago, Muslić i Imamović (Foto: V. D./Klix.ba)
Špaago, Muslić i Imamović (Foto: V. D./Klix.ba)
Nakon 27. redovne sjednice Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine medijima i javnosti su se obratili Šerif Špago poslanik iz kluba SDA, Jasmin Imamović poslanik iz kluba SDP, te Albin Muslić, također iz redova SDP-a.

Najvažnija tema svakako su bili arbitražni postupci, prije svega onaj u slučaju "Viadukt".

"Mi smo na tački dnevnog reda o izvještaju o radu Pravobranilaštva BiH prvo kritikovali taj izvještaj jer su na pola stranice obuhvaćeni arbitražni postupci u vrijednosti preko 2 milijarde KM. Tražili smo da nam i Pravobranilaštvo i Vijeće ministara u roku od 15 dana dostavi izvještaje o statusu svih tih arbitražnih postupaka i mjerama koje su poduzimali i Pravobranilaštvo i Vijeće ministara, i pozvali smo Tužilaštvo BiH jer je ono prvo koje treba reagovati, jer je očigledno da se ovdje radi i o koruptivnim radnjama", rekao je Šerif Špago.

Pozvao je Tužilaštvo BiH na hitnu reakciju i utvrđivanje odgovornosti kako bi se spriječila dodatna šteta po Bosnu i Hercegovinu i, prema njegovim riječima, očigledan ekonomski udar na našu zemlju.

"U predmetu Viadukt imamo udar na dvije veoma bitne državne institucije, a to su Centralna banka BiH i BHANSA i iz tog razloga mi parlamentarci nismo dobili nikakav zvanični izvještaj ni od Vijeća ministara ni od Pravobranilaštva i mi radimo prema informacijama koje imamo iz medija. Mi smo tražili da nam navedene institucije dostave tačan izvještaj o arbitražnim postupcima pa da utvrdimo krivičnu odogovrnost", istakao je Špago.

Bilo je riječi i o biznis karticama, koje po riječima Špage sada i nisu toliko važne, ali da jesu svakako bitno poslaničko pitanje s obzirom na način na koji ih određena ministarstva koriste.

"Malo je nezgodno. Ovdje pričamo o milijardama konvertibilnih maraka štete unutar BiH, a biznis kartice su nekoliko desetina hiljada maraka, ali to je zastupničko pitanje koje sam ja postavio prije neka četiri mjeseca, a naše institucije su nažalost toliko ažurne da ni nakon četiri mjeseca, iako je poslovnička obaveza da odgovore dostave nakon 30 dana dostave odgovor, isti nisu dostavile. Problem je što se te biznis kartice koriste za sve i svašta, od kupovine vode na aerodromu pa do restorana. Kada bi pitali svakog ministra pojedinačno gdje ruča kada, navodno, ima nekakav sastanak sa boračkim udruženjima, uglavnom su to restorani i sastanci po mjestu prebivališta zamjenika ministara. Ako su njihova sjedišta u Sarajevu, onda bi sve to što se dešava s tim karticama trebalo bi da se dešava u Sarajevu. Riječ je o javašluku i zbog toga sam predložio da se reguliše način upotrebe kartica", napominje Špago.

Nakon Špage, novinarima se obratio i Albin Muslić, zastupnik iz reda SDP-a, koji je kazao da je situacija ozbiljna i da ukoliko se ne poduzmu ozbiljni koraci BiH prijeti ekonomski kolaps.

"Ja sam postavio pitanje ministru finansija i trezora, gospodinu Amidžići da vidimo kako to ministarstvo planira riješiti poznatu situaciju sa Viaduktom, što nije jedini problem. Upravo u izvještaju o radu mi smo dobili jedan prikaz svih arbitražnih procesa koji se vode protiv BiH i kada bi se izgubili svi ti arbitražni postupci u vrijednosti od 2 milijarde KM defakto bi nastupio kolaps u zemlji jer budžet BiH je tek nešto više od milijarde konvertibilnih maraka", rekao je

Jasmin Imamović je komentarisao prijedlog inicijative o izmjenama zakona o sigurnosti u saobraćaju čiji je predlagač zajedno sa Sašom Magazinovićem.

"Predsjednik kluba SDP-a Saša Magazinović i ja smo predlagači inicijative, evo dobili smo jednoglasnu većinu u prvom glasanju, izmjene zakona o sigurnosti saobraćaja na putevima u BiH. Prije dvije godine kada se dogodila saobraćajna nesreća u kojoj su ubijene dvije mlade doktorice, od tada govorimo i o potrebi da se i u našem zakonu definiše bahata vožnja. Postoje evropske zemlje u kojima je ona jasno definisana. Kada bi se to uradilo, smrtnost bi bila daleko manja i bilo bi mnogo manje povreda pa smo tu predložili rigoroznije mjere", zaključio je Imamović.