Zeleni val
0

Sredinom ljeta u Sarajevu bi trebale početi aktivnosti za uspostavljanje centra za upravljanje saobraćajem

S. Grebović
Foto: D. S./Klix.ba
Foto: D. S./Klix.ba
Nedavno je u javnost plasirana informacija kako će u sklopu Kulturno-sportskog centra Skenderija sa radom uskoro početi Centar za adaptivno upravljanje saobraćajem u Kantonu Sarajevo.

Ovaj projekat bi značajno trebao da riješi problem sa kojim se sreću svi građani glavnog grada BiH koji putuju u jutarnjim i popodnevnim satima svojim automobilima ili javnim prijevozom.

Osim rješenja ovog problema, Centar za adaptivno upravljanje saobraćajem ima za cilj i smanjenje zagađenosti zraka.

Uspostava modernog centra za upravljanje saobraćajem planirana je na svih 165 raskrsnica u Kantonu Sarajevo. Pored toga, iz Centra će se upravljati i javnim gradskim saobraćajem.

Iz tog Centra će se saobraćaj nadzirati puna 24 sata, svih sedam dana u sedmici. Sve promjene će se automatski određivati kako bi se uspostavljali normalni tokovi saobraćaja.

U zavisnosti od opterećenja saobraćaja, na svakoj raskrsnici će se pojedinačno prilagođavati intervali i plan intervala rada saobraćajnih signala.

Ovim projektom je, također, predviđena i prioritetizacija tramvajskog saobraćaja, na način da se mijenjaju tokovi saobraćaja, kako bi tramvaj imao prednost.

Prije postavljanja tehničke opreme na raskrsnice bit će izmjeren intenzitet saobraćaja na raskrsnicama, na osnovu čega će se razviti algoritam koji će upravljati semaforima.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Sistem će biti baziran na najmodernijoj senzorskoj opremi, pomoću koje će se u realnom vremenu snimati saobraćaj, te time omogućiti detaljne informacije za dalje planiranje saobraćajne infrastrukture.

Trenutni sistem ne posjeduje nikakvu mogućnost automatizacije, ne postoji zeleni val, ne postoji brojanje saobraćaja kao ni tok saobraćaja, a sve su to razlozi zbog kojih dolazi do zagušenja saobraćaja i gužvi.

U velikim europskim gradovima, uvođenjem ovakvog upravljanja saobraćajem, gužve i zagađenje su smanjeni do 30 posto. Iz Ministarstva saobraćaja Kantona Sarajevo su za portal Klix.ba precizirali kada.

"Projekat je već pokrenut i provodi se u skladu sa procedurama i pravilima EBRD-a. Očekujemo da fizička realizacija projekta, koja podrazumijeva opremanje raskrsnica i centra počne sredinom ljeta ove godine, kako bi u periodu od dvije godine imali potpuno funkcionalan sistem za adaptivno upravljanje saobraćajem", pojasnili su.

Ranije je objavljeno da će Kantonalna skupština 8. februara razmatrati spomenuti ugovor između Vlade KS i Kulturno-sportskog centra "Skenderija".

U pomenutom ugovoru je naglašeno da će uspostavljanje adaptivnog upravljanja saobraćajem ukupno koštati 16 miliona KM, a novac je osiguran kreditom EBRD-a (Evropske banke za obnovu i razvoj).