Srednjoškolci iz osam bh. gradova simulirali donošenje zakona u parlamentu
Projekt u kojem učestvuje 45 učenika iz osam bh. gradova - Banje Luke, Mostara, Livna, Maglaja, Bosanske Krupe, Tuzle, Donjeg Vakufa i Sarajeva organizirala je sarajevska Druga gimnazija, uz pomoć američke ambasade u Sarajevu.
Profesorica u Drugoj gimnaziji Adila Salibašić kazala je u razgovoru za Fenu da ono što krasi ovaj projekt koji je počeo u četvrtak i završava danas, a koji je simbolično nazvan Do.BA kao društvena i državna otvorenost i odgovornost BiH, jeste učešće učenika iz cijele BiH.
Po njenim riječima, 45 'delegata' je u skupštinskoj sali raspravljalo o zakonima koje su kao komisije izradili, a potom usvajali.
"Učestvuje 45 učenika, 10 timova, iz osam bh. gradova. Htjeli smo da ih malo izmaknemo iz razreda, da tome damo jednu realističnu notu, da uče na taj način, ali da se pri tome i zabave, da vide da je učenje nešto što može biti zabavno. Ne mora uvijek biti protkano stresom i pretjeranim naporom, iako je itekako radna atmosfera", navela je Salibašić.
Napominje da je projekt finansirala američka ambasada u BiH, a potpomognut također i od Općine Centar, i zapravo je jednogodišnji proces koji se razvija u nekoliko faza, koje su prvenstveno podrazumijevale edukaciju učenika u Drugoj gimnaziji kako da organizuju ovakav jedan događaj.
Ističe da su učenici organizatori ovog projekta, a ne profesori. Tri profesorice, njihove mentorice, tu su da im pomognu, da ih usmjeravaju da oni sami pokušaju riješiti probleme i izazove pri organizaciji ovakvog događaja.
Jedan od učesnika projekta Aleksa Aleksić iz Banje Luke kaže da prvi put učestvuje u simulaciji rada parlamenta BiH, ističući da je ovo drugačije, nešto pozitivno, jer dobijaju priliku da se upoznaju o načinu na koji funkcionira naša država.
"S obzirom na to da smo mi sljedeća generacija koja će vladati državom, koja će činiti vlast, moramo biti spremni na to i moramo biti upoznati o sistemu, kako funkcionira, da bismo mogli donijeti dobre odluke, a samim tim i unaprijediti BiH", istaknuo je Aleksić.
Učesnik projekta Džan Kukuljac iz Sarajeva ocjenjuje da je ovo sjajna šansa za sve mlade da pokažu šta znaju, da daju svoj glas o nekim temama koje su 'goruće' u našoj zemlji.
Po njegovim riječima, ovo je prilika da se učenici pokažu u nekom drugom svjetlu na koje možda nisu navikli u školskim klupama. Ističe da je izuzetno važno i to što u realizaciji projekta učestvuju srednjoškolci iz cijele BiH.
"Mogu zasigurno reći da prijateljstva koja se stvore tokom realizacije ovog projekta imaju potencijal da postanu cjeloživotna prijateljstva koja će se graditi iz godine u godinu i nastaviti njegovati", zaključio je Kukuljac.
S njim se složio i Aleksa koji dodaje da imaju priliku da upoznaju ljude iz cijele BiH s kojima će nastaviti da se druže i nakon završetka projekta.
Jedna od "parlamentarki", srednjoškolka iz Tuzle Una Alić navodi da joj je velika čast što učestvuje u ovom projektu za koji kaže da je poseban i po planu kako je nastao i po ideji koja je uspješno realizirana.
"Međutim, još jedan bitan faktor koji ovaj projekat čini posebnim, jeste što u njemu učestvuju mladi, kreativni, perspektivni, pametni ljudi koje sam upoznala", kazala je Alić, izrazivši nadu da će s njima nastaviti druženje i nakon projekta.
Govoreći o samom procesu pripremanja i usvajanja zakona i donošenja odluka, Una ističe da je to većini srednjoškolaca nešto novo, jako kreativno što nisu imali priliku da vide u svojim školama.
"Ovaj projekt se, po meni, zasniva i na interaktivnom učenju, jer učimo, istovremeno se educiramo, saznajemo neke nove informacije. A s druge strane smo i mi ti koji mogu da iskažu svoj stav i mišljenje, jer ćemo iskazivanjem svojih stavova, mišljenja, ideja moći funkcionirati u životu i sticati jedno bogato, lijepo iskustvo koje će nam biti od značaja u budućoj karijeri", smatra Ajla Alić.
Profesorica Smiljana Vovna iz Tuzle ističe da ono što je najbitnije od svega jeste da treba dati mladim ljudima priliku, "da ih naučimo, da ih uvedemo u politiku, da oni osjete suštinu demokratskog odlučivanja, predlaganja, donošenja zakona, jer na kraju, oni prave ovu državu koja ostaje njima".
"Ova tri dana njihov zadatak je učestvovanje u parlamentarnim strankama, podijeljeni su po komisijama, pokušat će da donesu nove zakone. Oni jako žustro razgovaraju, ulažu amandmane na zakone, traže određene promjene i grčevito se bore za svoje stavove argumentirano dok pokušavaju da dokažu da su oni u pravu", kazala je Vovna.
Ocijenila je da je ovo jako dobar način edukacije mladih ljudi, da oni na direktan način osjete šta je demokratija i dokle može njihov glas da se čuje.
Profesorica Hana Milak iz Livna kaže da su srednjoškolci tokom trodnevnog rada izglasavali zakone i ušli u srž i način kako se zapravo radi u zakonodavnim tijelima.
Navodi da su učenici tokom diskusije o pojedinim zakonima koje su predlagali imali dobre argumente, istaknuvši da je ponosna na njih.