Šta bi se dešavalo ako NSRS usvoji zakon o imunitetu o kojem Stevandić priča
"Ja koliko znam to ne bi bilo prema Ustavu BiH jer prema Ustavu stoji da imunitet mogu imati samo parlamentarci, a ne izvršna vlast", kazao nam je Pobrić.
U slučaju da se takav zakon ipak donese, Pobrić smatra da bi onda vjerovatno neko podnio zahtjev o procjeni ustavnosti, pa bi Ustavni sud odlučivao.
Inače, u pitanju je sličan zakon kojeg je bivši visoki predstavnik u BiH Paddy Ashdown poništio 2002. godine. Prije 21 godinu Ashdown je donio paket odluka kojima se pooštravaju odredbe koje uređuju pitanje imuniteta javnih dužnosnika i smanjuje broj nositelja javnih funkcija koji se mogu pozvati na ovu privilegiju. Tim izmjenama ukinulo se davanje imuniteta izuzetno velikom broju nositelja javnih funkcija, ali i ojačala uloga sudova.
"Ako se ranije neko ko nema imunitet žalio na to, onda su odlučivale izvanduske instance, a sada odlučuje sud. To je davno promijenjeno. Sud je u krajnjoj liniji taj koji odlučuje da li će nekome dati imunitet ili neće. A, imunitet može biti dvojak - imunitet od hapšenja i imunitet od odgovornosti", kazao nam je Pobrić.
Pobrić na kraju ipak kaže da treba sačekati i vidjeti kakav će biti zakon, ako uopće bude donesen.
Inače, Stevandić je još ranije najavio da će NSRS donijeti zakone kojima će "zabraniti predsjedniku RS da se odaziva pozivu Suda BiH".
Profesor ustavnog prava i zamjenski član Venecijanske komisije pri Vijeću Evrope Nedim Ademović kazao je tada za Klix.ba da entitet RS nema nikakve nadležnosti nad sudskim procesom koji se vodi protiv Dodika.
"Apsolutno nije moguće da NSRS zabrani Dodiku dolazak na suđenje. Svako, pa čak i oni koji su zaštićeni imunitetom, moraju se odazvati na poziv suda. Druga stvar je šta će sud odlučiti ako se stavi određeni prigovor. Međutim, u ovoj situaciji, RS u cijelini, ili bilo koji njen organ, nema apsolutno nikakvu nadležnost nad ovih suđenjem. Gospodin Dodik se mora odazvati svaki put kada dobije poziv", kazao je Ademović.