Šta je s građanima koji su pozvani, ali su spriječeni da dođu na vakcinaciju
Naime, postoji mogućnost da se osobe prijave na vakcinaciju protiv koronavirusa, ali da iz nekog opravdanog razloga u trenutku kada su pozvane nisu u mogućnosti doći u dvoranu Zetra, gdje se trenutno odvija imunizacija građana u glavnom gradu BiH.
Razlozi mogu biti raznovrsni, poput putovanja ili trenutne bolesti, zbog čega pojedinac koji je putem Vibera pozvan na vakcinaciju mora odgovoriti "ne", jer mu nije ostavljena mogućnost izbora niti prostora za pojašnjenje zbog čega ne može odgovoriti potvrdno.
Shodno tome, kontaktirali smo direktora Zavoda za javno zdravstvo KS Sakiba Katanu te ga pitali šta u tom slučaju građani trebaju uraditi i da li možda postoji mogućnost da se taj informatički sistem unaprijedi.
"Mnogi nas krive što ne koristimo SMS prilikom poziva građana na vakcinaciju. Međutim, preko takvog sistema ova aplikacija uopće ne može funkcionisati. S druge strane, trenutni način koji koristimo pruža samo te dvije opcije odgovora ('da' i 'ne') i mi stalno radimo na nekom njegovom unapređenju, ali u ovom slučaju je pitanje da li bi se u tom smislu on mogao poboljšati", dodao je.
Ipak, kako je dalje naveo, pokušat će se pronaći rješenje i za građane koji su bili prinuđeni odbiti vakcinaciju.
"Nastojat ćemo u narednom periodu pozvati sve one koji se iz nekog razloga nisu mogli javiti na vakcinaciju. Iako će biti teško utvrditi da li je neko od njih zaista odbio vakcinu jer je nije želio, mi ćemo ipak pokušati pronaći rješenje za njih. Sada smo fokusirani na vakcinaciju građana po prioritetima, a kako bude dolazio veći broj vakcina, onda ćemo iznalaziti i neke druge opcije. Naglašavam da je veoma bitno da građani prilikom prijave za vakcinaciju ostave broj telefona kako bismo ih mogli kontaktirati", pojasnio je Katana.
Slična situacija se desila i s osobama starijim od 75 godina, koje nemaju aktivan Viber, a bile su prijavljene na vakcinaciju.
"Kada smo ih pozvali na vakcinaciju, oni nam nisu poslali nikakav povratni odgovor, jer nisu imali Viber, pa smo ih zahvaljujući brojevima telefona koji su ostali memorisani u našem sistemu uspjeli ponovo zovnuti. Takvih građana ima oko 4.000, a dnevno obavimo oko 800 poziva i od toga samo 250 osoba pristane doći na vakcinaciju", istakao je.
Kazao nam je da je zaključno s današnjim danom 90.000 građana Sarajeva prijavljeno za vakcinaciju putem ovog informatičkog sistema.
"Dosad je od tog broja prijavljenih vakcinisano 32.285 građana, odnosno, toliko ih je zavedeno u info sistemu Zavoda zdravstvenog osiguranja KS. Može postojati mogućnost da oko 1.000 ili više građana nije uneseno u sistem. U tu brojku su uračunati i zdravstveni radnici u KS. Uglavnom, sistem radi, sve je u funkciji i nema nikakvih problema", poručio je Katana.