Šta se krčka u političkom loncu buduće vlasti: Pripremaju kompromis ili kupuju vrijeme
Na jednoj strani je SNSD koji konstantno "zateže" političke prilike iznoseći uslove za formiranje vlasti i praveći sintetičke afere koje koristi u političke svrhe. Na tom putu glavna meta je SDA. S druge strane, SDA je na početku utvrdila svoje principe djelovanja kada je riječ o formiranju vlasti na nivou BiH i entiteta FBiH ne želeći "popustiti" SNSD-u kada je riječ o NATO putu, što je u najvećoj mjeri i odredilo njihove međusobne odose.
HDZ i Dragan Čović su u cijeloj priči medijatori koji vagaju međusobne odnose, iako su praktično više naklonjeni zahtjevima SNSD-a, ali isto tako i svjesni nužnosti saradnje sa SDA na federalnom nivou. HDZ ponavlja opredijeljenost za evropski put BiH, stidljivo ističući i atlantske integracije, u koje ne bi žurili i nužno slali Godišnji nacionalni program (ANP).
U vrtlogu odnosa toplo-hladno jedni su bili naročito optimistični, poput Dragana Čovića, dok je najpesimističniji bio Milorad Dodik. I nakon nekoliko turbulentnih "afera" poput priče o deklaraciji SDA, Pelješkog mosta i Dodikovog protivljenja slanju pisma Hrvatskoj, priče o otcjepljenju RS-a, afere VSTV-a i slično, došlo se u fazu da građani i ne očekuju dogovor, a kritika za neformiranje vlasti sve je manje. Stječe se dojam da su se i stranci umorili od uzaludnog pozivanja na formiranje vlasti.
A u državi "redovno ništa ne radi". Parlament ne zasjeda, ispunjavaju se međunarodne obaveze koje se moraju ispuniti, a izvršna vlast na državnom nivou sve češće zasjeda telefonski. To ipak ne ometa delegate i ministre da obilato koriste mogućnost putovanja na međunarodne konferencije.
U međuvremenu, lider SDA Bakir Izetbegović u intervjuu Anadoliji najavljuje moguće formiranje vlasti u "narednim sedmicama", što teoretski može biti za 15 dana, a može i za šest mjeseci. Navodi da kabineti članova Predsjedništva BiH rade na izradi kompromisa i izlaska iz krize, iako ništa ne sluti na mogući dogovor. A jedino kompromisno rješenje je da se pošalje određena vrsta modificiranog ANP-a u NATO, čime bi SDA bila zadovoljna, jer bi to bio korak naprijed. S druge strane, SNSD bi se vjerovatno trebao zadovoljiti stavkom u tom istom ANP-u da je to samo tehničko pitanje i da BiH neće postati članica NATO saveza dok entitet RS ne da zeleno svjetlo jednog dana.
SNSD-u treba neki alibi da umiri svoje birače i ne prikaže se kao "izdajnik srpskog interesa" kada je riječ o NATO putu. A Dodik i kompletan SNSD već godinu čeznu za preuzimanjem izvršne vlasti na državnom nivou zbog brojnih očekivanja i uhljebljavanja kadra.
Uvijek optimistični Čović danas najavljuje nove razgovore sa SDA, poručujući da odnose treba izdići na nivo političkog prijateljstva. Ipak, ključni kamen spoticanja je HDZ-ova želja za izmjenama Izbornog zakona na koju SDA ne pristaje. Ipak, javnost ne treba iznenaditi ukoliko jednog dana, nenajavljeno kao i 5. augusta, Izetbegović, Čović i Dodik saopće da su dogovorili rješenja i da kreće formiranje vlasti.