Šteta: Do Hadžića modernim brzim vozom možda već narednog mjeseca
"Bit će to supermoderan, novi niskopodni voz, koji Željeznice već imaju, a nisu ga koristile, koji ima klimu, internet, toalet, TV…", objašnjava Šteta.
O ovome je danas razgovarao s načelnicima općina Hadžići, Ilidža i Novi Grad Hamdom Ejubovićem, Nerminom Muzurom i Semirom Efendićem te direktorom Željeznica FBiH Enisom Džafićem i predstavnicima Općine Novo Sarajevo. Kaže da svi podržavaju ideju.
Nema čekanja, iz voza u tramvaj
"Hoćemo da integriramo Željeznice u javni prijevoz. Plan je da, kada voz stigne na Željezničku stanicu, putnici ne moraju čekati, već da odmah imaju tramvaj kojim idu dalje prema gradu. Moja su očekivanja da će to biti vrlo brzo", objašnjava Šteta.
Cilj je da voz proradi prije nego što počne rekonstrukcija tramvajske pruge, narednog mjeseca, kada se očekuju velike promjene u odvijanju saobraćaja.
"Vozom bi rasteretili dobar dio putnika, jer će prva dionica koju ćemo obnavljati biti Ilidža – Nedžarići. Čovjek iz Hadžića bi trebao jednim autobusom do Ilidže, onda drugim s Ilidže do Nedžarića, a onda bi prelazio u tramvaj i išao prema gradu. Ovako, vozom će odmah moći do Željezniče stanice", kaže Šteta.
Kazao je da sva infrastruktura već postoji, te da u suštini, na Vladi treba "riješiti određene stvari", kako bi sa Zeljeznicama potpisali sporazum.
"U startu će biti manje stajališta, da voz bude što je moguće brži, a u budućnosti nije isključeno da ih bude više", kaže Šteta, objašnjavajući da će to, najvjerovatnije, na početku biti stajališta Hadžići, Blažuj, Ilidža, Buća Potok, Boljakov Potok i Željeznička stanica.
Putovanje od sat i po skraćuje se na 25 minuta
Upitali smo ga šta se podrazumijeva pod pojmom "brzi voz", koja je planirana brzina?
"Građanima Hadžića sada do grada treba sat i po u prosjeku. Prvo moraju ići autobusom do Ilidže, onda preći u tramvaj i ići dalje u grad, dok je procjena vožnje brzim vozom od Hadžića do Željezničke stanice 25 minuta", objašnjava Šteta i dodaje da bi linija bila korisna i mnogim drugim stanovnicima Kantona Sarajevo, a ne samo Hadžića.
Na pitanje o cijeni i da li bi građani mogli putovati s kuponima koji već važe za ostala prijevozna sredstva, odgovara da još razmišljaju o modalitetu. Cilj im je u sistem uvrstiti studente, đake i penzionere, kojima KS već sufinansira kupone.
"Kada je riječ o kupovini karata, one bi bile povoljnije nego što sada koštaju dvije karte koje putnici moraju kupovati, jednu za tramvaj, drugu za autobus. Međutim, još smo u fazi dogovora, iduće sedmice ćemo imati više informacija", kaže Šteta.
Ukoliko se linija pokaže efektivnom, kaže Šteta, liniju brzog voza bi uveli i za Ilijaš.