Šteta o gradnji tramvajske pruge: Nema tajnih ugovora, samo jedan dio nije dostupan javnosti
Nakon brojnih navoda koji su se pojavili u proteklom periodu o "tajnosti" ugovora o rekonstrukciji pruge u Sarajevu, ministar Šteta je rekao kako se nada da će nakon današnje press konferencije sve nejasnoće biti otklonjene.
"Ja bih kao građanin volio da se ovakva konferencija održala prije 15 godina, međutim to se nije desilo. Nismo imali transparentnost, govorilo se samo šta bi bilo kad bi bilo, a danas smo u situaciji kakvu naši građani ne zaslužuju, - jako puno problema je prisutno u javnom prijevozu", rekao je Šteta.
Sve u interesu građana
Naglašava da su u toku veliki projekti, ali da istovremeno obavještavaju građane o samom toku projekata te da je zbog toga logično da su na meti kritika.
"Želja nam je da ostavimo trajne vrijednosti koje će ostati našim građanima. Neki od trenutnih projekata su nabavka novih trolejbusa i tramvaja, izgradnja pruge do Hrasnice, spajanje devete transverzale, a u konačnici i jedan od možda najbitnijh projekata - rekonstrukcije tramvajske pruge", dodaje
Šteta kaže da su svi projekti otpočeti u interesu građana i da vlast radi ono što građani žele. Zamolio je da se, iz tog razloga, više ne koristi termin tajni ugovor.
"Takvi ugovori ne postoje, ni jedan nije tajni, ali jedan dio ugovora nije dostupan javnosti što je u skladu sa međunarodnim i državnim zakonima. Sve ugovore je potpisala država BiH sa EBRDR-om. Ne postoje tajni ugovori. Sve ugovore je potpisalo ministarstvo saobraćaja KS sa izvođačima radova. Ovdje ne psotojeni tajni ni polutajni, postoje samo pravila, procedure i zakoni", ističe Šteta.
Ministar Šteta komentirao je i kritike koje dobija putem Twittera i Faceboka o rekonstrukciji tramvajske pruge.
"Inicijativa za zaduženje kreće od KS prema FBiH, To se dalje daje državi BiH. Potom, to ide na usvajanje Predsjedništvu, onda Vijeću ministara i svim parlamentima. Zatim se to onda 'spušta' na federalni nivo - usvaja predsjednik Federacije što se dalje opet spušta na kantonalni nivo kako bi se to moglo i realizovati", pojasnio je Šteta.
Još jednom je naglasio da su dijelovi ugovora dostupni javnosti, a da istražni organi imaju uvid u cijeli ugovor ukoliko se jave neke sumnje.
"Ne krijem ništa, nemam tajni i ne pada mi na pamet da potpisujem nešto što je tajno. Ovakvim postupanjem mene ili ministarstva šititimo državu BiH", istakao je on.
"Ako bismo objavljivali ugovore u cijelosti povrijedili bismo zakone, prekršili sudske propise čime bismo oštetili građane. Tako kažu zakoni i propisi EBRDR - takvi su propisi u svijetu i kod nas", dodaje Šteta.
Nakon što se u medijima dovelo u pitanje jeste validnost jedne kompanije koja je isključena u radove rekonstrukcije tramvajske pruge, a Šteta kaže da na ministarstvu saobraćaja KS nije obaveza da zna historiju neke kompanije.
Uputio je, da ukoliko postoje neke nejasnoće ili nepovjerenje, svi koji žele mogu se registrovati na web stranicu EBRD-a i time imati uvid u sve javne nabavke.
"Trenutno je pokrenut proces javne nabavke do Hrasnice, registeracija na portal EBRD-a je besplatna čime možete imati uvid u tender za prugu prema Hrasnici, ali i u sve druge tendere. Time će te se uvjeriti u transparentnost", poručio je ministar Šteta.
Ministarstvo saobraćaja je nedavno najavilo obustavu tramvajskog saobraćaja od Marijin dvora do Čengić Vile. Šteta je danas saopćio da će u toku iduće sedmice izaći sa konkretnim informacijama o tome koliko će tačno autobusa saobraćati na ovoj dionici. Za sada je to, prema prvim navodima 40 autobusa.
Za kraj, Šteta je, slično kao i na prethodnoj press konferenciji, rekao da će rekonstrukcija tramvajske pruge biti gotova na vrijeme.
"Počeli smo i završti ćemo ono što su oni prije nas držali u ladicama jer nisu znali šta da rade", zaključio je on.