Hitna sjednica Skupštine
332

Šteta pojasnio smanjenje brzine na glavnoj saobraćajnici u Sarajevu

S. Š.
Adnan Šteta, ministar saobraćaja KS (Foto: I. L./Klix.ba)
Adnan Šteta, ministar saobraćaja KS (Foto: I. L./Klix.ba)
U toku je hitna sjednica Skupštine Kantona Sarajevo sa samo dvije tačke dnevnog reda: sigurnost u saobraćaju i problem s plaćanjem školarina studenata Medicinskog i Stomatološkog fakulteta.
Ministar saobraćaja KS Adnan Šteta je pokušao sa stanovišta saobraćaja dati retrospektivu onoga što je urađeno, kao i ono što se tek planira uraditi.

Govorio je o realizaciji javnog saobraćaja i toga da, sudeći prema brojkama i procentima, građani u Kantonu Sarajevu sada više koriste javni prijevoz.

Što se tiče same sigurnosti u saobraćaju i generalno radova u istom, trenutno se radi na minimiziranju postojnih barijera na autobuskim i trolejbuskim stajalištima. Potom, Šteta kaže da će se raditi na označavanju tzv. žute linije od Muzeja do Holiday Inna, postavljanje promjenjive signalizacije na svim frekventnijim saobraćajnicima.

Nagovijestio je ministar Šteta i da će se, u zimskom periodu, redovno raditi na održavanju puteva u svih devet općina, ugradnje zaštitnih i odbojnih ograda. Istaknuo je rad i sanaciju opasnih mjesta na osnovu studije o opasnim mjestima, revidiviranje postojećih brzinskih zona i sl.

Krajem mjeseca maja, Vlada KS je predložila nekoliko mjera s ciljem poboljšanja sigurnosne situacije u saobraćaju nakon tragične nesreće koja se dogodila u petak. Mjera ograničenja brzine na magistralnoj cesti kroz Sarajevo sa 60 na 50 km/h je izazvala posebnu pažnju.

Vezano za to, Šteta je to pojasnio time da je to sasvim normalna brzina u naseljenim područjima. Kaže također i da je to urađeno prema EU standardima, a ovakvu odluku Šteta je ujedno pojasnio i time da pojedine dionice puta, poput one kod Vijećnice ili kod Muzeja, sadrže traku koja je namijenjena za vozila javnog prijevoza (tramvajske šine) i da iz tog razloga dodatno treba ograničiti brzinu na 50, odnosno ponegdje 40 km/h.

"Radit ćemo i na izmjenama režima saobraćaja na pojedinim raskrsnicama, svaka raskrsnica će biti opremljena radarima. Uz potencijalnu manju brzinu, jer nećemo gubiti vrijeme na semaforima, protočnost će biti veća i imat ćemo veću bezbjednost u saobraćaju", kazao je Šteta.

Za kraj, govorio je o studiji identifikacije 16 opasnih mjesta u Kantonu Sarajevo jer je na tim dionicama evidentiram najveći broj saobraćajnih nesreća u kojima je bilo povrijeđenih osoba.

Primarno je, kako je rekao Šteta na tim mjestima uspostaviti drugačija saobraćajna rješenja.